Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Modrava byla k úspěchu předurčena

Na poslední epizodu seriálu Policie Modrava se dívalo necelých 2,3 milionu diváků a seriál platil za nejsledovanější pořad na českých obrazovkách. Programová ředitelka Alex Ruzek o něm říká: „Měl obrovskou produkční hodnotu.“ A Ruzek si chválí i výsledky další řady Výměny manželek.


Čekali jste, že se na Policii Modrava budou dívat pravidelně přes dva miliony diváků?

Od začátku jsme si byli jistí, že tento projekt bude úspěšný. Svými výsledky ale překonal naše očekávání. Jedná se o velmi kvalitní program a my si velmi vážíme skvělého ohlasu od našich diváků. Seriál vznikal poměrně dlouho a o to víc jsme se těšili na jeho realizaci. Dohodli jsme se s režisérem Jaroslavem Soukupem na natočení další sezóny a jsme rádi, že bude tento úspěšný příběh pokračovat.

Reklama
ČEZ


Společně s Modravou jste na jaře uvedli novou sérii Výměny manželek. Jste s ní spokojeni?

Copak bychom mohli nebýt spokojeni? Minulý týden dosáhla Výměna manželek na 52procentní podíl ve sledovanosti. Jedná se o silný formát, který přináší emotivní příběhy a doplňuje pestrou programovou nabídku TV Nova. Připravujeme proto další díly. Podařilo se nám správně trefit zájem diváků i proto, že jsme přišli s pořadem ve správnou chvíli, tedy v době, kdy byl český trh přesycen hranou tvorbou. V reality show budeme pokračovat, na podzim v prime timu odvysíláme zábavní show SuperStar. A v neposlední řadě přineseme i kuchařskou soutěž MasterChef.


Není kulinářských show příliš?

Každý formát je jiný. MasterChef je světová kuchařská prime time show, která se například s pořadem Nejlíp vaří moje máma vůbec nemůže srovnávat. V MasterChef se chceme soustředit především na příběhy soutěžících. V centru dění mají být právě oni, budeme hledat nejlepšího domácího kuchaře Česka a zaměříme se na jídla, která si Češi vaří doma.


Evergreenem Novy je Ordinace v růžové zahradě.

Jistě, dlouhodobě je to nejsledovanější seriál na trhu. Má průměrně 1,6 milionu diváků starších čtyř let. Ve světě jsem za posledních 20 let neviděla produkt, který by běžel v prime timu 10 let a udržoval si taková čísla. Za úspěchem stojí důraz na silný příběh a postavy, s nimiž se diváci ztotožnili a těší se na jejich další osudy.


Berete při tvorbě programu v potaz i priority generace millennials, která preferuje video na vyžádání?

Obecně platí, že se jejich divácké návyky dost mění. Snažíme se u nich vybudovat to, aby se k televizi vraceli a měli k ní nějaký vztah. Chceme je nalákat živými přenosy, službou Voyo nebo třeba právě Česko-Slovenskou SuperStar. Její poslední série měla ve skupině diváků mezi 15 až 24 lety 30procentní share.


Může uspět Superstar i letos?

Může. Od roku 2013, kdy SuperStar proběhla naposledy, se hodně změnil trh. Nova spustila nové kanály a na SuperStar může zareagovat konkurence. Na druhou stranu v případě této soutěže platí, že jde o formát, který je lákavý a osvědčený. Pro plnoformátovou televizi je žádoucí, aby navíc měla jednu velkou celoroční show. Aktuálně chceme formát SuperStar i oživit, ačkoliv v USA běželo patnáct řad, u nás jde o řadu sedmou. V rámci obsahu soutěže se soustředíme na soutěžící, jejich rodiny a příběhy.


V létě opět nasazujete Chalupáře. Není to recyklovaný produkt?

Léto má celkově jiný režim. Divácké návyky jsou jiné než v hlavní sezóně. Chalupáři jsou známý seriál, na který se lidé rádi dívají opakovaně a jsou na něj zvyklí. V létě ale přinášíme i nový obsah, například Sígry ve výslužbě, Česko za zázraky a tajemstvím a premiérové zahraniční seriály, například Stalker. Máme připravenou atraktivní letní programovou nabídku.


Nemůže mít konkurence výhodu v nasazení nového seriálu na léto, jako to loni zkusila Prima?

Stává se to. Není to jenom výsadou Primy, Doktory z Počátků jsme taky startovali v létě a obecně platí, že záleží na produktu, na kombinaci několika faktorů, na zvláštní alchymii, obsazení, marketingu, načasování. Nasnadě je také otázka, jestli se realizace takového seriálu vyplatí a jestli má finanční smysl.


Televizní noviny mají klesající sledovanost. Jste s nimi spokojeni?

Je to dobrý produkt, je to pořád náš nejsledovanější pořad. Napříč CME evidujeme změny trhu, diváci už nečekají na zpravodajství v pravidelné periodicitě, ale vyhledávají zprávy jinde. Snažíme se o to, aby naše zprávy byly infotainment, aby lidi bavily a hlavně aby se u nás dozvěděli něco jiného, co jim ostatní zdroje dát nemohou. Proto máme rubriky jako Levně a chutně a Památkové inspektory.


Jakým způsobem přemýšlíte, když vybíráte, jaký obsah patří na vaše jednotlivé kanály?

Nákupy zahraničních formátů jsou pro nás komplexnější, protože máme v portfoliu šest kanálů. Například pro hlavní kanál vždy hledáme produkty, které budou atraktivní pro co nejširší skupinu diváků. Pro Smíchov, určený pro mladší generaci, vybíráme hlavně sitkomy s tradicí, které mají víc dílů. Na Fandu zase chceme značkové seriály s velkou produkční hodnotou, které mají reálnou šanci stát se fenoménem v cílové skupině – příkladem je třeba aktuálně Gotham. Na Cinemu míří filmy a na Telku lokální obsah z naší knihovny.


Je pro vaši akviziční politiku důležitá návštěvnost v kinech?

Úspěšnost v kinech pro nás není klíčovým kritériem, protože je rozdíl v tom, na co se lidé dívají na FTA kanálu a za co jsou ochotni zaplatit. Existují například filmy, které jsou úspěšné na Oscarech, sbírají kladná hodnocení, ale nejsou ideální pro nejširší diváckou skupinu. Třeba Affleckovo Argo by na Nově asi úplně nefungovalo, i když bychom tím potěšili milovníky filmu. My hledáme rodinné filmy, komedie, pohádky a v tomto segmentu chceme obsáhnout to nejlepší, co je v nabídce. Máme Avengers a osobně se těším na Ledové království.


Změní český trh příchod Netflixu?

Máme zkušenosti s Voyem, které si předplatilo přibližně 30 tisíc zákazníků. To dokazuje, že tu zájem o prémiový on-line obsah je. Věříme, že příchod Netflixu na náš trh vytvoří větší znalost VOD služeb, z čehož budou nakonec těžit všechny subjekty na trhu.


Kdybyste nebyla programovou ředitelkou, dívala byste se na Novu?

Pracuji na Nově už 10 let, na aktuální pozici pět let. Je zásadní oprostit se od toho, co mám ráda já a co bude mít zase rád divák. Takže to nejsem schopna zhodnotit úplně objektivně.


Jinak. Je tedy obecně obsah Novy dostatečně kvalitní?

Samozřejmě ano. Policie Modrava měla obrovskou produkční hodnotu. Výměna manželek má v českém podání jednu z nejlepších verzí. Ulice se zase stala součástí rodinného prostředí, což se nikde ve světě nestává. Jsem hrdá na to, že můžu mít program na starosti a že odpovídá tomu, co český divák chce.


A co tedy chce?

Diváci si v Česku představují televizi jako určité zrcadlo jejich reálného života. Projektují si vlastní problémy, pocity, vztahy a situace do seriálu a naopak. V seriálu z nemocničního prostředí se mohou i naučit něco, co pak ve skutečném životě aplikují.

Alex Ruzek, ředitelka sekce programu TV Nova

Absolventka Princeton University Alex Ruzek pracuje pro skupinu CME od roku 2005. Nejprve působila v Londýně jako manažerka v oblasti finančního plánování a analýz. Od května 2009 byla ředitelkou české mutace MTV. O rok později se stala ředitelkou televizních kanálů a programu, na této pozici působí dodnes. Za výsledky své práce si stojí. „Jsem hrdá na to, že můžu mít program na starosti a že odpovídá tomu, co český divák chce,“ říká.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)