Sportovní a kulturní události jsou typickými momenty, které definuje obtížné měření jejich celkové sledovanosti.
Nejinak tomu bylo při uplynulém domácím světovém hokejovém šampionátu. Tzv. peoplemetry měřící televizní konzumaci téměř u 4500 respondentů totiž postihují pouze sledovanost v domácnostech. Hledištěm šampionátu se však kromě domácích obrazovek staly rovněž bary, restaurace, náměstí i samotná dějiště hokejových zápasů.
Pětina diváků zvenčí
Median, který od roku 2012 provozuje crossmediální elek- tronický systém adMeter, založený na aplikacích instalovaných ve smartphonech panelistů, dokáže fenomén tzv. out of home (OOH) sledovanosti měřit a popsat.
„Samozřejmě nás zajímalo, jakým způsobem se out of home sledovanost podepíše na celkové sledovanosti. Z našeho měření adMeter vyplývá, že průměrná sledovanost zápasů českého týmu na hokejovém šampionátu mimo domov činila zhruba 22 procent in home sledovanosti, kterou známe z peoplemetrů, ale měříme ji adMeterem, což je rozhodně nezanedbatelné číslo,“ uvádí Josef Fišer, account manager projektu adMeter.
„Při utkání s Finskem to bylo 13 procent a při očekávaném zápase Česko-Kanada se out of home sledovanost vyšplhala k rekordním 44 % z in-home sledovanosti,“ doplňuje.
Jedním z dalších mnoha zajímavých výstupů, kterými Median z hokejového šampionátu disponuje, je zjištění, že out of home sledovanost ČT Sport s pauzami během jednotlivých třetin klesala výrazně méně, než jak je tomu u běžné sledovanosti doma.
„Je logické, že v restauracích nebo při jiných venkovních projekcích hokejových utkání jejich provozovatelé nemohou přepnout program, kvůli kterému k nim například přišla významná část hostů,“ uzavírá Fišer.