Nabídku potravin na internetu postrádá podle posledního průzkumu společnosti NetDirect téměř jedna pětina respondentů (19 %), nejčastěji muži a lidé do 26 let. Což je hlavní cílová skupina e-shopu Rohlík.cz Tomáše Čupra, jenž se profiluje coby rozvoz pro spontánní a menší nákupy. Opačnou cestou, orientací na plánované nákupy, se vydaly dva „čerstvě“ založené e-shopy, Kolonial.cz (E-commerce Holding) a Košík.cz (společnost JIP zakladatel e-shopu Jakub Šulta v ní má 70% podíl. Tato dvojka tak spíše bude konkurovat iTesco.cz (Tesco Stores ČR).
Personalizujte!
Zástupci výše uvedených e-shopů se sešli v panelové diskusi o odlišnosti prodeje potravin v e-commerce na konferenci Retail in Detail, pořádané minulý týden agenturou Blue Events Zatím výrazné rezervy v nákupu potravin on-line se najdou v regionech mimo hlavní město, kde dosud působilo jen iTesco. Expanzi za hranice Prahy však již za Rohlík.cz oznámil Tomáš Jeřábek. V červnu se objeví rozvoz po Brně a do konce roku v dalších dvou městech ve východních a západních Čechách. V regionech již částečně působí i tzv. Coop-Box Konzumu obchodního družstva z Ústí nad Orlicí. Diskuse účastníků se točila zejména kolem optimální logistiky, na které zpočátku pohořel Košík.cz, jak odvážně prezentoval Jakub Šulta: „Při naskladnění jedenkrát denně při šesti tisících položkách bychom sice nějak punkově fungovali, ale po čtvrt roce bychom z toho byli na prášky.“ Dnes již Košík.cz naskladňuje 15krát za den. Co nejkratší doba skladování a čerstvost jsou pro prodejce zásadní, neboť k top položkám nákupu patří ovoce, zelenina a čerstvé mléčné výrobky či maso. Výrazně však roste i segment dětské výživy. „V klasickém in-storu máte nějak naskládané zboží, podle různých pouček, ale ty platí pro masu zákazníků. My to zboží naskládáme každému zákazníkovi na míru. V personalizaci jasně vidím potenciál e-commerce,“ tolik Tomáš Jeřábek.