Ve studii společnosti Greenbook o trendech v oblasti výzkumu vydané v květnu 2015 figurují na předních místech opět společnosti BrainJuicer, Ipsos a Vision Critical.
Zpráva vychází z 2000 uskutečněných rozhovorů s odborníky na výzkum trhu (80 % dodavatelé, 20 % klienti) a zaměřuje se na využití výzkumu a jeho dopady, přebírání nových technologií a jejich použití, nové dovednosti pro výzkum trhu, výzvy a příležitosti. Téměř polovina respondentů ve studii pochází ze severoamerického kontinentu, 33 % představují Evropané.
Významnou částí zprávy je seznam top 50 nejinovativnějších agentur pro výzkum trhu, kde již čtvrtý rok po sobě je společnost BrainJuicer považována za nejvíce inovativní společnost. Ze třetího místa se na druhou příčku dotáhl Ipsos (viz tabulka).
Inovativní dodavatel na poli výzkumu trhu podle hodnoticích kritérií studie zejména kombinuje nové metody a technologie, zamýšlí se nad budoucími metodami a vylepšuje výstupy. Zcela zásadní je schopnost nabídnout nové techniky pro analýzu dat. Celkem 44 % respondentů vidí technologie jako největší výzvu pro průzkum trhu. To naznačuje, že rychlý vývoj technologií vytvořil pozitivní i negativní dopad na tuto oblast. Kvalitu zpracování dat považuje za největší výzvu 30 % respondentů a 22 % zase vzorky populace, na kterých jsou výzkumy prováděny.
Mobilní výzkum a big data
Několik rozdílů se objevilo mezi pohledy dodavatelů a klientů na rostoucí potenciál některých metod výzkumu. Zatímco dodavatelé se soustřeďují zejména na mobilní technologie (53 %), analýzu on-line komunit (52 %) a analytiku sociálních médií kladou až na třetí místo (37 %), klienti ji kladou na první příčku (49 %), dále se zaměřují rovněž na on-line komunity (47 %) a analýzu big dat (39 %). Na chvostu zájmu obou stran je např. internet věcí či neuromarketing.
Studie rovněž pravidelně uvádí žebříček nejinovativnějších klientů z pohledu výzkumu. Prvenství patří korporaci Procter & Gamble, následují Coca-Cola, Unilever, Google, General Mills a Apple.
Jeff Reynolds, prezident společnost Lieberman Research Worldwide, k závěrům studie dodává: „Změny v konzumním chování spotřebitelů a jejich vnímání médií nutí klienty k daleko rychlejší akci, což se skrze požadavky na ,rychlá‘ data a analýzy přenáší i na nás. Výzkum netrápí nedostatek dat, má však rezervy v jejich interpretaci a vyhodnocení.“