Hokej táhl. Jak se to projevilo na sociálních sítích?

Je známo, že hokej spojuje celý národ, ale dokázal se v dnešní době národ spojit i přes sociální sítě místo pouhého posezení v hospodě? Právě ohlasu na sociálních sítích v souvislosti s MS v ledním hokeji se věnoval Marek Nepožitek, konzultant contentové agentury Newcast. Můžeme jednoznačně říci, že ano. Během hokejového mistrovství se na internetu objevilo přes 184 tisíc diskusí ohledně samotného šampionátu a zastoupení mužů bylo jednoznačně dominantní – přes 71 procent diskusí pocházelo právě od nich. Z našich grafů vyplývá, že například 16. 5., když okolo 14. hodiny probíhal zápas Česko vs. Kanada, počet zmínek mnohokrát převyšoval reakce na zápas USA vs. Rusko, který probíhal po 19. hodině večerní. Stejného případu si můžeme všimnout 17. 5. okolo 15. hodiny, kdy Česko soupeřilo o bronzovou medaili s USA.

Příjezd Tomáše Plekance vyvolal na internetu také obrovskou diskusi. Po oznámení jeho příjezdu 15. 5. se ohledně jeho osoby objevilo na internetu téměř 2000 diskusí. Ne všem se však jeho příjezd líbil a v diskusích se objevila témata, zda si zasloužil přijet na poslední dva zápasy, když se do čtvrtfinále český tým dostal zásluhou jiných hráčů. Po samotném mistrovství na internetu vznikl konsenzus, že příjezd Plekance po dvou prohraných zápasech českému týmu absolutně nepřilepšil. Drtivá většina diskusí proběhla právě na sociální síti Facebook. Zajímavé zastoupení má i Twitter s 3355 příspěvky, avšak tato čísla dokazují absolutní dominanci Facebooku v České republice nad ostatními sociálními sítěmi. Překvapivé množství diskusí se objevilo i na fórech, která se například věnují sběratelství hokejových karet. V neposlední řadě zde máme diskuse pod novinovými portály a částečné zastoupení YouTube a Instagramu.

 

Marek Nepožitek
konzultant contentové agentury Newcast

Letošní hokejový šampionát nevyvolával konflikty a rozruch jenom na ledu, ale i na sociálních sítích.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist