Avon Cosmetics v České republice bojuje již 18. rokem proti rakovině prsu v rámci iniciativy Avon proti rakovině prsu. Do celosvětového projektu se firma zapojila v roce 1997 prodejem produktů s růžovou stužkou, první Avon Pochod proti rakovině prsu se uskutečnil v roce 2001. Dlouholetým partnerem v organizaci pochodu je od počátku agentura PGM.
Cíl eventu
Cílem eventu je dlouhodobě edukace veřejnosti ve věci rakoviny prsu, motivace žen k návštěvě vyšetření prsou, zviditelnění společnosti Avon Cosmetics jako firmy zaměřující se nejen na krásu, ale také na zdraví a spokojenost žen. Rakovinou prsu onemocní každá osmá žena. Díky osvětové kampani je 71 % žen diagnostikováno v prvním stadiu nemoci, kdy jsou šance na uzdravení bez chemoterapie a rizika recidivy nejvyšší.
Popis eventu
Loňský a podle výsledků soutěže Czech Event Awards vítězný pochod proběhl 14. června. Nepřehlédnutelný sytě růžový dav se ze Staroměstského náměstí, kde od 10 hod. probíhal zábavní program, vydal v pravé poledne směrem k Žlutým lázním, cíli pochodu. Tam se na pódiu vystřídali hudebníci, ambasadorky, odborní garanti projektu a zástupci Avonu. Nejemotivnějším okamžikem pochodu bylo závěrečné vypuštění balonků. Avon zapojil účastníky také prostřednictvím Instagramu. Fotky nahrané s #avonpochod byly promítány na LED obrazovce v cíli.
Plánování každoročního eventu začíná vždy s ročním předstihem, a to v první řadě vymýšlením designu růžových triček, přičemž jejich střih mohli lidé loni poprvé možnost ovlivnit v rámci on-line hlasování. Dámská, ale i pánská a dětská startovní trička pro Avon Pochod (ač bývá na startu přes 90 % žen, Avon registruje rostoucí počet mužů i celých rodin) jsou pak dva měsíce před startem v prodeji na několika distribučních místech či v e-shopu webu Zdravaprsa.cz.
Event je mimo jiné každoročně podpořen několika ambasadorkami, které v růžovém tričku zdobí titulní stránky lifestylových magazínů (loni rekord: devět titulních stran). Letošní hlavní ambasadorkou je zpěvačka Monika Absolonová.
Vyhodnocení eventu
Avon Pochod každoročně osloví více lidí a počty návštěvníku i prodaných triček stále rostou. V roce 2013 se ho zúčastnilo okolo 18 000 lidí, loni ještě o dva tisíce více. Výtěžek z prodaných 40 000 triček byl věnován na konto, z něhož je hrazen provoz Růžové bezplatné telefonní linky, vouchery na slevu vyšetření prsu a výzkum Asociace mamodiagnostiků.
Event doplňuje charitativní prodej speciální edice různých výrobků partnerských společností, k nimž se řadí např. výrobce potravinových doplňků Nutrend, Zarazické vinařství, Zoot, Cep či Crusade. Avon si zároveň drží mezi spotřebitelkami stabilní a nejvyšší úroveň povědomí o svých charitativních aktivitách ve srovnání s dalšími kosmetickými či módními značkami.
Letošní, 15. ročník proběhne 6. června, novinkou je charitativní Avon předBěh ze série běhů Night Run. V Praze se na start postaví ambasadorka Night Run Iva Pazderková.
Staroměstské náměstí v červnu 2014 zrůžovělo. Dvacet tisíc účastníků Avon Pochodu zajistilo České republice ve srovnání s dalšími evropskými zeměmi rekord.