Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

dTest šije do poloprázdných obalů

Také jste se již nejednou rozčílili nad poloprázdným kelímkem jogurtu či zbytečně velkým balením léků? Časopis dTest spustil minulý týden on-line kampaň Neprodávejte vzduch, jejímž cílem je informovat o problému spotřebitele a přimět k odpovědnému přístupu výrobce, distributory i orgány státního dozoru. Na webové stránce kampaně Neprodávejte vzduch na adrese www.dtest.cz/vzduch lze najít i příklady „vzdušných“ obalů, které spotřebitelé vkládají do databáze. „Z pohledu zákazníka se jedná o klamavé jednání, kterého se výrobci podle zákona nesmějí dopouštět. Chceme, aby v konkrétních případech byly udělovány sankce, což se dosud neděje. V případě potřeby budeme požadovat i zpřesnění právní úpravy,“ konstatuje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený.

Výrobci: Naše obaly jsou O. K.

Vyjádření společnosti Henkel, jejíž výrobky se také ocitly na „black listu“ vzduchoprázdných obalů, je celkem stručné: „Společnost Henkel své obaly vždy přizpůsobuje změnám výrobku, a to postupně, dle technických a výrobních možností.“ To obchodní ředitelka Martina Poiselová ze společnosti Semix výrobce ječné kaše, jejíž obal se rovněž znelíbil nějakému spotřebiteli, dává obšírnější vysvětlení: „Téma balení výrobků zohledňujeme při každém rozhodnutí o novém produktu. Bohužel, technologicky není možné sáček zmenšit, při balení sypkých věcí je nutný prostor v sáčku. Okamžitě po zabalení je sáček plný. K setřepání dochází až při dopravě anebo přímo zákazníkem. Z našeho pohledu naše kaše nepatří do seznamu výrobků, které šidí zákazníka.“

Problematiku nadměrných obalů řeší v České republice zákon o obalech, přičemž dTest zvažuje návrh na jeho zpřísnění. V konkrétních případech pak osloví výrobce s výzvou, aby upravili nadměrný obal daného výrobku, nebo podá podněty dozorovým orgánům – České obchodní inspekciStátní zemědělské a potravinářské inspekci.

Reklama
Abovalve

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)