Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Direkt & promo nebyl a není soutěží kreativity

Klíčová soutěž ADMEZ a AKA v letošním roce rozšířila počet kategorií, udělených shortlistů i počet celkově oceněných prací. Výdaje do aktivačního marketingu stoupají a s tím viditelně i úroveň realizovaných a do soutěže přihlášených projektů. Že by se v komunikačním byznysu blýskalo na lepší časy a realizovaly se zajímavější kampaně? Nebo se agentury jen naučily psát lepší přihlášky? Brzy uvidíme, neboť vítězové jednotlivých kategorií mají příležitost přihlásit svoje práce i do evropské soutěže IMC Awards, pořádané Evropskou asociací komunikačních agentur (EACA), a porovnat zde svoje práce s vítězi národních soutěží z dalších zemí. Až právě mezinárodní srovnání prokáže dlouhodobější tendenci českého reklamního průmyslu. Určitým mementem letošního ročníku zůstává fakt, že se do soutěže přihlásily stejné agentury jako v roce 2014! Je to způsobeno malou velikostí českého trhu, nízkým zájmem agentur a zadavatelů o soutěže jako takové, nebo jen pravidly soutěže, která jsou již několik let stejná?

Komunikační trh se rapidně mění, mění se struktura reklamních výdajů a zadavatelé mění váhy svých KPIs u zrealizovaných kampaní. Soutěž by, podle mého názoru, měla klást vyšší důraz na výsledek, konkrétní čísla, prodeje, finální počty oslovených a přesvědčených zákazníků. Direct nebyl a není soutěží kreativity, ale výkladní skříní českého aktivačního marketingu. Sebelépe zpracovaná videocase s poutavým kreativním obsahem, ale bez „výsledku“, nesmí v soutěži uspět. Nepochybně by se před příštím ročníkem vyplatilo zrealizovat workshop/školení, kde by předseda poroty rozebral pár dobrých a pár špatných přihlášek. Tah na bránu, tah na výsledky, tah na prodeje, to jsou nejvíce skloňovaná slova zadavatelů těchto měsíců. O tom je aktivační komunikační byznys. A o tom má být soutěž Český direkt a promo budoucnosti.

 

… tah na výsledky, tah na prodeje – o tom je aktivační komunikační byznys.

Reklama
ČEZ

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)