Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cirkusový koncept Kofoly lze snadno dál rozvíjet

Kofola není na letních festivalech žádným nováčkem, a tak loni se svou promozónou s jednoduchým názvem „Cirk Kofola“ víceméně potvrdila svou roli značky, která „baví“. Právě tímto jednoduchým konceptem v duchu moderního cirkusu zabodovala nejen u návštěvníků letních akcí, nýbrž i u poroty prvního ročníku oborové soutěže Czech Event Awards, a to prvním místem v kategorii Roadshow. Na konceptu a realizaci pro český a slovenský trh se podílela agentura Quix Event.

Cíle a strategie eventu

Koncept Cirk Kofola měl jednoznačný cíl, a to poskytnout festivalovým návštěvníkům co nejlepší zážitek se značkou a produktem ve formě čepované Kofoly. „Po minulých letech jsme koncept zjednodušili a zaměřili se čistě na to, aby si u nás lidé vychutnali festival a Kofolu co možná nejlépe. Nic víc a nic míň,“ říká za Kofolu Gábina Krumpholcová, brand manažerka. Vizibita a podpora image značky přichází v podstatě automaticky spolu s kvalitní exekucí.

Popis roadshow

Putovní Cirk Kofola byl na festivalech snadno k nalezení díky monumentální stupňovité tribuně určené k posezení návštěvníků s vyhlídkou na festivalovou stage. Celková kapacita tribuny kolem 150 osob byla většinou plně vytížena – pochopitelně v závislosti na počasí a také aktuálním festivalovém programu. Točenou Kofolu pak bylo možné zakoupit buďto přímo na tribuně od obsluhy, nebo v baru pod přilehlým šapito. Naprostou novinkou v oboru nealka byla také Kofola, čepovaná do pohárů vyrobených z ledu. Kvůli polním podmínkám pro výrobu se jednalo o exkluzivnější zboží, přesto byla rozdávána zdarma bez nutnosti splňovat jakékoliv další podmínky.

Reklama
ČEZ

„Kvalita prodeje točené Kofoly byla pro nás klíčová. Proto jsme se rozhodli jít cestou profesionálního barmanského týmu namísto obvyklých brigádníků a velmi se nám to osvědčilo,“ dodává Dan Ligocký, který projekt vedl za produkční agenturu. Bar a celá promozóna měly oproti předchozím ročníkům výrazně delší otevírací dobu, která korespondovala s programem přilehlé stage.

Vizuální stránku celé zóny (branding) připravila agentura McCann a využila přitom ilustrací od českého autora Jana Vajdy. Grafická identita obsahovala speciální logo Cirk Kofola, které bylo možné vidět jak na stavbách, tak i všech doplňcích (kostýmy barmanů v cirkusovém stylu, nápojová menu, pouzdra na ledové krígly apod.). Vizuální stránku zóny podporovaly také pestrobarevné sochy cirkusových zvířat, které nepodléhaly žádné drezuře, právě naopak, byly primárně určeny k focení i posezení hostů. Nedílnou součástí byli také žongléři, kteří předváděli své umění v průběhu celého festivalu a v případě zájmu návštěvníků propůjčovali své propriety k vyzkoušení.

To vše vytvářelo maximální vizibilitu v rámci areálu festivalů, jejímž důkazem bylo nejedno hlášení o ztraceném potomkovi zakončené hláškou „ať se dostaví k tribuně Cirk Kofola“. Promozóna se vloni objevila na těchto festivalech: Votvírák, Benátská noc, Colors of Ostrava, Trnkobraní a na Slovensku pak Pohoda a Grape.

Vyhodnocení

Návštěvníci Cirku Kofola oceňovali zejména příjemné posezení s unikátní vyhlídkou na stage a celý festival. Návštěvnost zóny byla nesrovnatelně větší než v předchozích letech a zásadně se prodloužila i doba, kterou zde návštěvníci trávili. Prodeje Kofoly se navýšily více než trojnásobně. S konceptem Cirk Kofola se pokračuje i v sezoně 2015, kdy je atmosféra ještě významně posílena spoluprací se spolkem La Putyka, který zde předvede speciální vystoupení.


Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)