Agentura roku je žebříčková soutěž. Sčítá body za umístění, hodnocení, výkony. Pravidla jsou jednoduchá a transparentní. Podobně by měla být vnímána i celá soutěž. Byla ale v posledních letech? Tím si nejsem úplně jist. Letos jí každopádně více zprůhlednit chceme. Jednotlivé parametry byly spočítány dostatečně dlouho dopředu a do dílčích tabulek, které ukážou jistě více než pět finalistů a první tři v jednotlivých parametrech. Body za ceny v soutěžích kreativity a efektivity jsme spočítali už v únoru. Jak se bohužel ukázalo den před slavnostním vyhlášením – špatně. U některých mezinárodních soutěží jsme započítali medaile za jednotlivé exekuce – u některých se tak skutečně udělují -, a nikoliv jen za celé kampaně, jak mělo být správně. Některým agenturám jsme tak přáli více medailí, než reálně získaly. Ve chvíli, kdy jsme to zjistili, jsme se s vydatnou pomocí štábu PIAF – ještě jednou děkuji – pustili do ověřování a přepočítávání všech cen udělených českým agenturám v roce 2014. Za několik desítek minut jsme dokázali ověřit všechny české ceny a všechny mezinárodní medailové pozice. Nemohli jsme ale ověřit všechny mezinárodní shortlisty. A ruku do ohně za to, že v nich žádná chyba být nemůže, jsme také dát neuměli. Žádnou další chybu či pochybnost jsme si už dovolit nemohli, a proto jsme vyhlášení soutěže radši odvolali. Na začátku roku jsme si řekli, že Agenturu roku chceme v následujících letech posunout výše, než byla aktuálně vnímaná. Naší strategií rozhodně nebylo – předtím, než image Agentury roku začneme zvedat tam, kam v našich očích patří – ji srazit na podlahu. Přesto se nám to podařilo. To je hloupé. Omlouvám se tímto všem, kterým jsme zkazili nejenom středeční večer. A doufám, že naše další kroky s Agenturou roku už budou víc přesvědčovat o tom, že to s touto soutěží myslíme dobře a vážně.
Michal Charvát
výkonný ředitel
Asociace komunikačních agentur
([email protected])
Žádnou další chybu jsme si nemohli dovolit a vyhlášení jsme raději odvolali.