Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zablokujeme jim sociální sítě, (ne)budou pracovat víc

Kontrola, lepší vytížení zdrojů nebo strach ze stížností, to jsou nejčastější důvody pro zákaz sociálních sítí ve firmách. Má to ale smysl? Hlavním důvodem zákazu bývá strach, že zaměstnanci místo práce projíždí Facebook. Opravdu si ale myslíte, že je možné z lidí vymáčknout osm hodin naprosto soustředěné práce? Čas, který dnes tráví na Facebooku, dříve trávili tím, že si vařili kafe anebo si povídali s kolegou. Zákazem tak firma reálně dosáhne jen toho, že její člověk místo rychlého prolítnutí news feedu na velkém monitoru stráví notnou chvíli luštěním miniaturního textu na svém smartphonu. Zaměstnanci přitom můžou velmi dobře fungovat jako ambasadoři společnosti a na Facebooku přispět k budování ceněného brandu. Každá spokojená selfie, každý status o zajímavé práci nebo vtipné situaci v kanceláři tvoří jednu komplexní zprávu, kterou lidé posílají do světa: „Hej, tahle firma je cool!“ Čím víc si svět okolo bude myslet, že zrovna ta vaše firma je cool, tím víc kvalitních lidí pro ni bude chtít pracovat a hlavně u ní nakupovat. Přesně kvůli tomu vznikají všechny statistiky spokojenosti nebo soutěže o nejhezčí kanceláře. Co zaměstnanci umístí na sociální média, jde přitom částečně ovlivnit. Stačí pro ně např. jednou za 14 dní udělat společnou snídani, dát jim do práce nový kávovar, přinést balíček čerstvě upražené kávy nebo připravit jiné příjemné překvapení. Malá drobnost se na sociálních sítích může rychle změnit ve velkou pozitivní odezvu. Existuje sice určité riziko, že zaměstnanec uveřejní nějaký nechtěný, nebo dokonce strategický obsah, mnohdy ale stačí uspořádat jednoduché školení o tom, jaký obsah na síti už není vhodný a jaký je naopak vítaný. Školení je opět příležitostí k posílení oficiální firemní komunikace, protože váš social media guy jistě ocení další zdroje zajímavého obsahu z různých oddělení. Nechte zaměstnance, ať jsou součástí spontánní tvorby firemní image. Zajistí vám totiž obsah, který je nejen aktuální a relevantní, ale reflektuje opravdovou esenci firemní značky.

 

Marek Nieslanik
creative director
Fairy Tailors
([email protected])

 

Nechte zaměstnance poslat do světa zprávu: „Hej, tahle firma je cool.“

Reklama
ČEZ

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)