Od začátku května v Česku funguje televize UPC Horizon s videotékou MyPrime. Marketingový ředitel UPC Jan Kohout a ředitel pro značku a komunikaci Karel Smrž mají s projektem velké ambice. „Chceme divákům nabídnout nový zážitek,“ slibuje Kohout.
V čem je odlišná od konkurence?
Jan Kohout: Je to pohodlí, přináší Horizon i MyPrime. Zákazník má u sebe doma na jedné televizi videotéku i standardní televizní kanály, které jsou v kontextové nabídce propojené.
Na trhu existuje řada videoték. Kalkulovali jste s jejich existencí?
Karel Smrž: Moc ne, soustředili jsme se hlavně na sebe, na naši službu. Jdeme vlastní cestou a snažíme se sledovat i globální aktivity naší mateřské společnosti Liberty Global. Ta spustila Horizon v Česku jako v šesté ze 14 zemí, kde působí (v cizině mají ale různorodé názvy), což značí, že inspiraci nemusíme hledat za hranicemi naší sítě.
Máte ambiciózní plán získat během tří měsíců 150 000 uživatelů Horizonu, nakolik je reálný?
J. K.: Reálný je, jelikož služby Horizon nejsou určeny jenom pro nové zákazníky UPC, ale i pro 370 000 stávajících zákazníků naší digitální televize, zákazníky chceme i přimět k migraci a nabídnout jim nový zážitek.
Jste limitovaní technologiemi?
J. K.: Horizon je závislá na set-top- -boxu HD DVR Mediabox a eventuálně i na starším HD Media boxu, který ji také umí zprostředkovat.
Jakým způsobem budete formovat obsah MyPrime?
J. K.: Koncipována je jako širokožánrová. Po dvou týdnech od jejího spuštění máme pouze marketingové výzkumy, ale pravda je, že se její obsah bude formovat od potřeb zákazníků. Do dvou měsíců bychom chtěli mít ve videotéce na 1000 titulů.
Jste spokojeni s tím, kolik uživatelů využívá i vaši mobilní televizi Horizon Go?
J. K.: Horizon Go jsme spustili loni v listopadu, po šesti měsících fungování si ji pustí 70 000 lidí alespoň jednou týdně. Evidujeme meziměsíční přírůstky, nelineární obsah je láká, stejně jako je může lákat MyPrime.
Takže obecně klesá počet pasivních diváků.
J. K.: Ti pořád existují a v Česku dlouho existovat budou. Většina jich je pasivní, nicméně dorůstá nová generace uživatelů, kteří vyžadují odlišný přístup. Jedna z nich konzumuje televizní obsah výhradně on-line na YouTube a dalších podobných službách. Pak existuje skupina, která preferuje kombinaci obsahu na vyžádání a internetu, a na ty s Horizonem cílíme.
Jak funguje propojení Horizonu s aplikacemi?
J. K.: Z každé televize uděláme interaktivní chytrou televizi. U nás je aplikací méně, zatímco v zahraničí jich máme až 40. Než je zavedeme, chceme zmapovat preference a priority českých diváků a zjistit, o které by byl největší zájem. Obecně platí, že nejžádanější a nejpoužívanější jsou Facebook a YouTube, ovšem třetí místo zastává aplikace, která divákovi zprostředkovává variaci na Slow TV a živé tapety.
Jaký seriál je pro vaši službu vlajkovou lodí?
J. K.: Ze seriálů máme na prvních šest měsíců Breaking Bad, House Of Cards, Hannibal, Nebezpečná advokátka. Všechny pocházejí z produkce Sony Pictures, s nimiž jednáme kontinuálně o další spolupráci.
Uvažujete o vlastní české tvorbě?
J. K.: Pokud na českém trhu vznikne seriál podobný americké tvorbě a nebude souběžně na jiném prémiovém kanálu, tak to zvážíme. Ale obecně platí, že české seriály jsou koncipovány spíše jako dlouhodobější telenovely, které divák stejně najde spíše v televizním archivu.
K. S.: Pokud by existovala poptávka a byznysově by to dávalo smysl, tak ano. V tuto chvíli to pro nás aktuální není.
Horizon odstartovalo jeho uvedení na Barrandově.
K. S.: Když jsme uvažovali, jak Horizon uvést, nechtěli jsme standardní akci pro novináře, chtěli jsme zprostředkovat zážitek a pokusit se je i šokovat, takže jsme zakázku zadali filmové produkci a režisérovi Jakubu Sommerovi, který napsal synopsi. Event jsme doplnili o tradiční prvky.
Pojímáte podobně velkolepě i propagaci pro veřejnost? Orientujete se na klasická média? Neopomíjíte sociální sítě?
K. S.: V rámci marketingového mixu využíváme všechny standardní kanály a snažili jsme se i investici do reklamy přesunout do digitálu. Musíme být selektivní. Náš optický kabel má pokrytí pro 30 % české populace a naši reklamu musíme zvažovat. Na Facebooku máme 30 tisíc fanoušků a těsně před startem UPC Horizon jsme založili i profil na Twitteru, jenž by měl fungovat hlavně jako zdroj informací pro novináře a odbornou veřejnost. Zatímco na Facebooku máme i aplikaci, jejímž prostřednictvím komunikujeme se zákazníky.
Jan Kohout a Karel Smrž, UPC ČR
Kohout v UPC pracuje od roku 2013 a v současnosti je marketingovým ředitelem. Karel Smrž je ředitelem UPC pro značku a komunikaci.