V červnu oslaví server Restu.cz své druhé narozeniny, ke své činnosti ale využívá know-how webu Alakarte.cz, který vznikl už v roce 2010. „Organizovali jsme mimo jiné řadu gastronomických festivalů, jako je Chřest fest nebo Taste of America,“ vzpomíná CEO Restu.cz Pavel Suchánek.
Za webem, který funguje jako průvodce po restauracích a rezervační systém stojí investiční skupina Miton. V současnosti server nabízí kolem šedesáti tisíc ověřených hodnocení (konkurenční Maurerův výběr disponuje zhruba třemi tisícovkami) a navštívilo ho nějakých sto tisíc uživatelů. „Skrze on-line rezervace jsme už usadili asi milion tři sta tisíc lidí,“ dodává Suchánek.
Za jednu rezervaci si v případě večeře účtuje Restu dvacet korun a pět korun za oběd. „Snažíme se naučit lidi rezervovat si místa. Většina lidí do restaurací volá a ještě větší většina do nich prostě přijde,“ vypočítává Suchánek. Svůj web proto charakterizuje slovy „otevíráme restaurace 24 hodin denně a sedm dní v týdnu“. „Třicet procent rezervací přijmeme, když má daná restaurace zavřeno,“ dodává.
V katalogu Restu.cz by měly být takřka všechny restaurace, bistra nebo kavárny fungující na území České republiky. „Má to samozřejmě mouchy, protože aktualizovat databázi 22 tisíc hospod není jednoduché,“ přiznává Suchánek.
Restu se snaží pomoci restauracím s efektivním marketingem – pomáhá jim vytvořit a udržovat databázi hostů, nastavit CRM mechanismy nebo připravovat a rozesílat vlastní newslettery. „Hospody s hosty v podstatě nepracují, samozřejmě kromě face to face komunikace,“ upozorňuje Suchánek.
Jeho projekt je zatím v červených číslech a ještě chvíli bude. „Jdeme po hrstce lidí, kteří vytváří on-line rezervace,“ vysvětluje Suchánek s tím, že pomocí mobilní aplikace by měl každý pochopit výhody rezervace.
„Potřebujeme naučit lidi rezervovat místo, i když to nepotřebují,“ říká Pavel Suchánek.