Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reklamní festivaly? Naprosto zásadní

„Buďte co nejlepší. Být dobrý nebo průměrný, to brzo utahá. Být skvělý, to nabíjí. Budou vás platit za to, že si budete vymýšlet. To je přece ta nejlepší práce,“ vzkazuje Ramzi Moutran z dubajské agentury Memac Ogilvy, předseda poroty mezinárodního festivalu reklamy PIAF, který příští týden proběhne v Praze.

Takže vy jste kreativní ředitel agenturní sítě, která přetáhla „našeho“ Willa Rusta. Jak se mu tam u vás daří?

Já myslím, že dobře. A my jsme z něj nadšení.

Reklama
ČEZ

Přece jen jste reprezentantem trochu odlišné kultury. Jak byste popsal práci v reklamě ve Spojených arabských emirátech? Je v něčem odlišná od reklamy v Evropě nebo Státech?

Nemyslím, že by se něčím mimořádným lišila nebo by se vůbec měla lišit. Jsou to ty samé výzvy, zadání a problémy jako všude jinde. Jedno specifikum tady ale je. Země ekonomicky rychle roste a adekvátně s ní rostou i její ekonomická odvětví. To se odráží i v myšlenkovém nastavení lidí. Budoucnost je zářná a my to víme. To se na vás a vaší práci projeví. A co se pracujících cizinců týče, my jsme prakticky země na míchání národností postavená. Jen v naší agentuře pracují zaměstnanci celkem 33 různých národností. A právě tenhle mix vytváří skvělé podhoubí pro kreativitu a nové myšlenky. A dobře se v něm pracuje.

Přijíždíte přednášet na festival PIAF a vést jeho porotu. Jak byste na něj lidi pozval?

Pro mě jako pro kreativce jsou reklamní festivaly naprosto zásadní. Nastavují laťku práce na úplně jinou úroveň. Člověk se přece zlepšuje díky srovnávání. My kreativci si tak na nich procvičujeme své kreativní svaly. Je to jako s běháním. Když jsi opravdu dobrý, nemělo by ti stačit být nejrychlejší jen ve škole. Musíš být nejlepší v zemi a potom třeba i na celém světě. A tu správnou konkurenci, která tě posune dál, tu nenajdeš doma, ale na festivalech, jako jsou naše Dubai Lynx, Cannes Lions nebo třeba PIAF. Doufám, že tady objevíme nějaké ty skryté poklady, které by jinak světu zůstaly utajeny. A Praha je jedno z mých nejoblíbenějších měst vůbec.

Jak dnes vypadá dobrá reklamní práce, která se líbí předsedovi poroty festivalu PIAF?

Viděl jsem toho už hodně, abych mluvil o konkrétních věcech. Takže obecně, mám rád, když značka a práce pro ni jsou tak propojené, že máte intenzivní pocit, že tohle mohlo vzniknout jen a jenom pro tenhle brand. Mám rád, když značka jasně ví, co je, kdo jsou její spotřebitelé, a nehraje si na nic jiného.

Přece jenom by to chtělo nějaký konkrétní příklad.

Dobře. Takže vánoční kampaň Sorry, I Spent It On Myself pro obchodní dům Harvey Nichols od londýnské agentury Adam & Eve DDB. Perfektní. Nevím, jak bych to mohl vylepšit.

Kdyby si naši čtenáři měli udělat obrázek o vaší práci, na jakou kampaň se mají podívat? Na kterou jste nejvíc pyšný?

Určitě kampaň UN Women pro OSN. Je to naše zatím nejúspěšnější práce. Nejenže jsme za ni loni získali tři Zlaté lvy v Cannes. Svět ji má rád. Lidi ji mají rádi. Na webu měla 1,6 miliardy sdílení. To je přece ten největší kompliment.

Narodil jste se v Bahrajnu, jste půl Angličan, půl Libanonec, studoval jste v Jižní Africe, žijete v Dubaji. Kde jste doopravdy doma?

Teď v Dubaji. Ale moje srdce patří reklamě.

Co je na ní nejlepší?

Jsem kreativec, mám schopnost krátkodobého soustředění, snadno se znudím. Ale v reklamě dělám každou chvíli něco jiného. Auta, finance, technologie, služby… Pořád něco nového. A každý den se učím.

A nejhorší?

Den není dost dlouhý.

Jeden jediný vzkaz pro lidi, kteří chtějí do reklamy.

Buďte co nejlepší. Být dobrý nebo průměrný, to brzo utahá. Být skvělý, to nabíjí. Budou vás platit za to, že si budete vymýšlet. To je přece nejlepší práce na světě.

Ramzi Moutran, executive creative director, Memac Ogilvy Dubai

Kreativní ředitel agentury Memac Ogilvy, která loni získala titul Agentura a Síť roku na festivalu Dubai Lynx a časopisem Campaign byla vyhlášena jako nejlepší agentura na Blízkém východě. Na samou špici kreativních ředitelů jej zařadil i žebříček soutěže The One Show.

  

 

 

Ramzi Moutran vyhrál ceny ve všech velkých soutěžích, za svůj největší úspěch zatím považuje zisk tří zlatých, dvou stříbrných, jednoho bronzového, a dokonce i titanového ocenění v loňských Cannes Lions. Za tuto kampaň pro OSN.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)