Produkty pro malé děti kupujeme na základě zkušenosti

Čtyřicet tři procent internetové populace uvádí, že jejich domácnost kupuje produkty pro nejmenší děti. Nejčastěji jde o dětské přesnídávky. Ty nakupuje 39 % domácností respondentů. Dětské pleny kupuje 16 %, dětské kaše 14 % a kojeneckou výživu kupuje 11 % domácností respondentů.

Za nejdražší považují respondenti kojeneckou výživu. Její cenu označilo za vysokou 91 % kupujících. Pleny jsou na tom podobně, za drahé je označilo 75 % kupujících, dětské kaše pak 63 % a u přesnídávek 55 %. Ostatní kupující označili ceny převážně za přiměřené, někteří se vyjádřit neuměli. Nákup těchto produktů v zahraničí není výjimkou. Až třetina kupujících produkty pro nejmenší si myslí, že v okolních zemích jsou levnější. Nejčastěji uvádějí Německo a Polsko. Dětské kaše nakupuje za hranicemi alespoň někdy 28 % kupujících tento produkt. U kojenecké výživy, plen a přesnídávek je to 23 až 24 %. Podle ceny se však rozhoduje jen 16 % kupujících produkty pro nejmenší. Většina se rozhoduje dle vlastní zkušenosti (55 % kupujících), na zkušenosti a doporučení známých dá 29 % kupujících.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Podle čeho se hlavně rozhodujete při nákupu/výběru produktů pro nejmenší děti? n = 502, v %

 

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia