Čtyřicet tři procent internetové populace uvádí, že jejich domácnost kupuje produkty pro nejmenší děti. Nejčastěji jde o dětské přesnídávky. Ty nakupuje 39 % domácností respondentů. Dětské pleny kupuje 16 %, dětské kaše 14 % a kojeneckou výživu kupuje 11 % domácností respondentů.
Za nejdražší považují respondenti kojeneckou výživu. Její cenu označilo za vysokou 91 % kupujících. Pleny jsou na tom podobně, za drahé je označilo 75 % kupujících, dětské kaše pak 63 % a u přesnídávek 55 %. Ostatní kupující označili ceny převážně za přiměřené, někteří se vyjádřit neuměli. Nákup těchto produktů v zahraničí není výjimkou. Až třetina kupujících produkty pro nejmenší si myslí, že v okolních zemích jsou levnější. Nejčastěji uvádějí Německo a Polsko. Dětské kaše nakupuje za hranicemi alespoň někdy 28 % kupujících tento produkt. U kojenecké výživy, plen a přesnídávek je to 23 až 24 %. Podle ceny se však rozhoduje jen 16 % kupujících produkty pro nejmenší. Většina se rozhoduje dle vlastní zkušenosti (55 % kupujících), na zkušenosti a doporučení známých dá 29 % kupujících.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.
Podle čeho se hlavně rozhodujete při nákupu/výběru produktů pro nejmenší děti? n = 502, v %