Nuda v ČEZ

Nejnudnější reklamou měsíce je nová komunikace ČEZ. Stařičký koncept testimonialu jsem poprvé poznal v 90. letech, kdy jsem coby junior copywriter v BBDO poctivě drtil scénáře TV spotů na Harvard ve stylu „já věřím těm americkým fondům“ nebo „vsadila jsem na jistotu desetinásobku“. Zatímco dnes je Klaus symbolem zla a Viktor Kožený pořádá oslavy narozek ve svém ostrovním exilu v místním KFC, tenkrát kampaň „Jistota desetinásobku“ rozjela kuponovou privatizaci. Manažeři ve fialových sakách vybíhali z ojetých bavoráků s kufry peněz – to byla doba. A doba se změnila… a možná jejím obrazem jsou skutečně obyčejní lidé, kteří se ve spotu natočeném zřejmě na mobilní telefon svěřují, že ČEZ „… je fér, pomohli mi ušetřit“. Ale i to by se dalo udělat nějak zajímavěji – když mi totiž mladá dívka s upřeným pohledem mimo kameru říká: „V zákaznickém centru ČEZu, tam mám zkušenosti velmi dobrý, jsou tam vstřícní,“ tak mám pocit že ČEZ nejen že mi nepomůže ušetřit, ale navíc mele z posledního. Zkrátka kvalitní mimikry.

Jakub Horák, producent

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Monika Jančová, Orea
Fenomén
Fenomén
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay