Nejnudnější reklamou měsíce je nová komunikace ČEZ. Stařičký koncept testimonialu jsem poprvé poznal v 90. letech, kdy jsem coby junior copywriter v BBDO poctivě drtil scénáře TV spotů na Harvard ve stylu „já věřím těm americkým fondům“ nebo „vsadila jsem na jistotu desetinásobku“. Zatímco dnes je Klaus symbolem zla a Viktor Kožený pořádá oslavy narozek ve svém ostrovním exilu v místním KFC, tenkrát kampaň „Jistota desetinásobku“ rozjela kuponovou privatizaci. Manažeři ve fialových sakách vybíhali z ojetých bavoráků s kufry peněz – to byla doba. A doba se změnila… a možná jejím obrazem jsou skutečně obyčejní lidé, kteří se ve spotu natočeném zřejmě na mobilní telefon svěřují, že ČEZ „… je fér, pomohli mi ušetřit“. Ale i to by se dalo udělat nějak zajímavěji – když mi totiž mladá dívka s upřeným pohledem mimo kameru říká: „V zákaznickém centru ČEZu, tam mám zkušenosti velmi dobrý, jsou tam vstřícní,“ tak mám pocit že ČEZ nejen že mi nepomůže ušetřit, ale navíc mele z posledního. Zkrátka kvalitní mimikry.
Jakub Horák, producent