Novinářské ceny pro ČT i Economii

Pátý ročník Novinářské ceny, která hodnotí nejlepší příspěvky v psané i audiovizuální žurnalistice, udělal zřejmě největší radost v České televizi a vydavatelském domě Economia (vydavatel MaM, pozn. red.). Oba jmenovaní si totiž z úterního večera v pražském Café Louvre odnesli několik cen.

Nejúspěšnějším psaným mé diem se stalo Aktuálně.cz, jehož redaktoři získali ceny v kategoriích Nejlepší rozhovor (Jan Gazdík), Nejlepší komentář (Jan Lipold) a Cenu Googlu za inovativní on-line žurnalistiku (kolektiv zahraniční rubriky Aktuálně.cz).

Další dvě ocenění pro Economii získal týdeník Respekt s Cenou za nejlepší analyticko-investigativní příspěvek (Ondřej Kundra) a Česko-slovenskou cenou veřejnosti (Petr Třešňák).

Dařilo se i novinářům z České televize. Ta získala cenu v kategorii Nejlepší rozhovor, beseda nebo diskuse (Michal Kubal, Josef Pazderka, Jakub Szántó), Nejlepší reportáž (David Macháček) i Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek (Aneta Snopová, Markéta Dobiášová). Čestné uznání porota udělila in memoriam reportérce Janě Sotonové.

Mezi vítěze se dostal i nováček – magazín Reportér v kategorii Nejlepší reportáž (František Šulc), který letos zaujal už u soutěže Časopis roku.

Cenná zpětná vazba

Je potřeba ukazovat, že tahle novinařina je potřeba,“ odpověděl hravě na otázku o smyslu soutěže Robert Basch, výkonný ředitel Nadace Open Society Fund Praha, která soutěž pořádá. Poukazování na kvalitní novinářské práce podle něj pomáhá v orientaci čtenářům. V době zvyšujícího se tlaku na čtenost a propouštění novinářů jim zároveň má ukazovat, že práce na složitých tématech má smysl a cení se.


Kolektiv zahraniční rubriky Aktuálně.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia