Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nálepky, které rozzlobily vládu a zvýšily čtenost

Dárkem čtenáře nezarmoutíš. Tedy, jak kterého. Své by o tom nejspíš mohl vyprávět slovenský premiér Robert Fico. Začátkem května se totiž jeho karikatury, na kterých je zobrazen jako zloděj či poštovní schránka, objevily na nálepkách přiložených k vydání Denníku N a vyvolaly nečekaný problém. Kvůli nim už několik týdnů platí pro všechna ministerstva oficiální zákaz s deníkem komunikovat.

Karikatura jako antikampaň

Nálepky ani karikatury nejsou pro slovenský mediální trh žádnou novinkou – Robert Fico se na kresbách v denících objevuje téměř denně a před několika lety se těšily velké popularitě třeba nálepky, které v deníku SME varovaly před chybnými postupy slovenské policie. Zdá se však, že kombinace obojího přesahuje schopnost tolerance slovenských autorit.

Jenom tak lze totiž vysvětlit reakci vlády, která v den vydání nálepek s premiérem zrušila reportérům deníku akreditaci na vládní cestu do Moskvy. Tiskový odbor vlády to odůvodnil „odstartováním bezprecedentní politické antikampaně proti vládě formou nálepek“, jimiž se podle nich měl Denník N přidat k volební kampani opozičních politických stran.

Reklama
Know

To byl ovšem jenom začátek. O pár dní později se redakce dozvěděla, že se členové vlády po svém zasedání dohodli, že s deníkem nebudou komunikovat. Rozhodnutí vzápětí potvrdili mluvčí několika ministerstev.

„Pořád se nepřestávám divit,“ řekl pro M&M šéfredaktor deníku Matúš Kostolný. „Karikaturu považuji za přirozenou součást novin,“ dodal s tím, že vylučuje obvinění z politické kampaně a rozhodnutí vlády nekomunikovat s vybraným médiem považuje za porušení tiskového zákona.

Všechno zlé je k něčemu dobré

Pokud bylo cílem slovenského premiéra a ministrů ztížit Denníku N život, došlo k tomu zřejmě jenom částečně a zákaz vyvolal, jak už to v těchto situacích bývá, zcela opačnou reakci – o nálepky začal být mnohem větší zájem.

Deník je několik dní přidával jako dárek k předplatnému a týden po jejich první várce přinesl i druhou.

Matúš Kostolný potvrzuje, že si zájmu všiml, v redakci však nepočítali, kolik nových čtenářů či předplatitelů nálepky přinesly. Důvod pro jejich další vydání je podle něho založen na postoji proti rozhodnutí vlády, ne komerčním kalkulu.

Slovenský mediální portál O médiách potvrzuje, že počet předplatitelů se zvýšil, i když redakce číslo nekonkretizovala. Zároveň se případ novin, které vycházejí jenom několik měsíců, dostal do médií s mnohem větší sledovaností a čteností a informace o existenci Denníku N se tak dostaly i mimo čtenářkou skupinu.

A úplně horký nakonec není ani původní záměr vlády nechat deník bez informací. „Oficiálně s námi vláda pořád nekomunikuje, ale většina ministerstev různým způsobem odpovídá na naše otázky,“ říká Kostolný.

První várka nálepek, která pobouřila slovenskou vládu a deníku svým způsobem udělala reklamu.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)