Budoucnost a podoba reklamy nezávisí jenom na nových technologiích, ale i na zájmu a preferencích jejího publika. Do pozornosti reklamních profesionálů se tak dostává generace dnešních dvacátníků – generace Y neboli miléniané – a jinak tomu není ani v outdooru. Jak by tedy měla vypadat ideální venkovní reklama pro mladou generaci?
Hlavně kreativně
„Běžně si venkovní reklamy nevšímám. Je velmi nezvyklé, aby nějaká zachytila mou pozornost jako tahle,“ popisuje na svém blogu Gen Wise Perspective americká PR specialistka Jackie Lampugnanová reklamu, která ji před časem zaujala. Jackie se specializuje na marketing pro generaci Y, jejíž představitelkou sama je, se svým kolegou jí věnuje zmíněný blog a reklama, kterou popisuje, je od značky alkoholu Absolut. Ta se rozhodla přetvořit běžnou autobusovou zastávku a kromě tradičního cytilightu a polepu jejích stěn vyměnila obyčejnou lavičku za tři luxusně vypadající křesla v nápadně zelené barvě. „Tehdy mě napadlo, že venkovní reklama může být pořád efektivní, jenom nesmí být stejná jako před třiceti lety,“ popisuje Lampugnanová a oceňuje kreativitu kampaně, která podle ní generaci sociálních sítí nabízí téma na fotky i komentáře a vytváří image značky, jež se nebojí být jiná.
Jak ale zajistit, aby si cílová skupina vůbec venkovní reklamy všimla a nesoustředila se spíš na obrazovky svých smartphonů? Odpovědí jsou zdá se řešení, která kombinují outdoor s digitálem. Plakát tak už není jenom plakátem, ale prostřednictvím QR kódu vstupní branou ke speciálnímu obsahu nebo slevám. Magazín Adweek uvádí jako budoucnost kombinaci outdoorové reklamy s vysílačem, který by umožňoval zasílat speciální nabídky přímo uživateli. Toho lze využít zejména v nákupních centrech, kdy se uživatel, reklama i její zadavatel nacházejí na jednom místě. Další inovace na sebe nejspíš nenechají dlouho čekat.
Na mladé konzumenty outdoorové reklamy zabíra kreativita a v budoucnu možná i lepší propojení se smartphony.