Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

KPMG: Tržby v českém PR rostou

Tržby českých PR agentur rostou. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti KPMG realizovaného mezi členskými subjekty Asociace PR agentur, které reprezentují 80 procent celého českého trhu. Tržby členských agentur asociace za rok 2014 totiž činily 1,228 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 56 milionů.

Pozitivní vyhlídky

Agentury přitom očekávají, že tržby se budou zvyšovat i v tomto roce. „Růst očekáváme díky novým službám. V Evropě se v posledních letech PR rozšířilo do příbuzných oborů marketingu, jako je digitál, reklama a takzvaná podlinková komunikace. A tam expandují i české agentury,“ říká Jan Kučmáš předseda výkonné rady APRA. „Největší meziroční nárůst zaznamenaly agentury v sektoru finančních a profesionálních služeb, jako nejvíc růstový ovšem v příštích letech očekáváme segment průmyslu a výroby,“ uvedl Roman Maco, ředitel oddělení marketingu a komunikace KPMG v České republice.

Digitál je žádaný

Oblastí, která zažívá rapidní vzestup, je digitální komunikace. 74 % dotazovaných agentur zaznamenalo nejvyšší růst aktivit v oblasti sociálních médií a řízení komunit, vztahy s médii se umístily na druhém místě (52 %).

Reklama
MMcite

V letošním roce trh očekává největší rozvoj – po sociálních médiích a řízení komunit – v oblasti vytváření multimediálního obsahu. Klasické vztahy s médii budou podle názoru agentur v následujících deseti letech pomalu ustupovat a do čela aktivit PR agentur se dostanou právě digitální disciplíny.

Talenty na školách i v médiích

Průzkum přinesl i pohled na systém vyhledávání nových zaměstnanců v PR. 73 % agentur hledá nové talenty v absolventských programech, 52 % v médiích mezi novináři a 47 % agentur přiznává, že se podívá také do portfolia svých konkurentů. Jako největší bariéru získávání talentů uvádějí agentury nedostatek přenositelných dovedností (56 %) a platové požadavky uchazečů (50 %).

Uchazeči o práci v PR prý mají často nerealistické platové požadavky.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)