Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Když uspějeme v Bosně i Londýně, tak už všude

Ráma Rajnošek je člověk, který na první pohled nevypadá jako šéf jedné z nejúspěšnějších českých agentur Aqua Digital. Když se ale rozhovoří, každý pochopí, proč je jeho oblíbeným heslem jednoduché motto: Všechno je možné!

Vývoj digitálního světa je podle Rajnoška tak rychlý, že příležitosti pro růst agentur jsou stále téměř neomezené. Velmi svérázný pohled má i na reklamní kampaně: „Klíčem k úspěšné kampani je, aby klient i agentura přesně definovali, o co jim jde. V každé kampani ale nakonec existují de facto jen dva cíle – akvizice nebo loajalita. Hodně se mluví i o brandingu, ale to je zase jen zakuklená akvizice nebo loajalita.“

Jak přesně by kampaň měla vypadat, je potom otázka stanovení podpůrných cílů, jako například zvýšení návštěvnosti webu. „Postupem času jsme zjistili, že nevystačíme jen čistě s digitální agenturou. Ke každé kampani přistupujeme bez předsudků, a když vyhodnotíme, že by lépe fungovala outdoorová reklama nebo event v parku, tak zvolíme právě tuto variantu, ale naším core byznysem jsou stále on-line kanály. V poslední době však tvrdím, že sociální sítě si vždy zaslouží vlastní strategii.“

Reklama
ČEZ

Konkurence se nebojíme

V oblasti optimalizace SEO, web designu tvorby e-shopů a klasických PPC kampaní je ohromná konkurence a týmy pár lidí se již označují za agentury, ani to ale Rajnošek nevidí jako problém. „Dynamika vývoje v tomto segmentu je obrovská. Není to tak, že někomu vytvoříte web a tím to končí. Dnes se používá nepřetržitý redesign, web se propojuje se sociálními sítěmi a aktualizace jsou třeba na denní bázi, takže zakázek je stále víc.“

Kreativní část kampaní v poslední době stále více ovlivňuje trend doměřování konverzí. „Na jedné straně je tu určitý střet mezi analytikou a kreativou. Všichni se snaží neustále měřit leady a konverze, což je v pořádku, a v samotném měření je obrovský potenciál. Když je čas a rozpočet, také doporučujeme AB testování, ale na začátku vždy musí být ten nápad, jinak je kampaň sterilní.“

Velkým problémem je v poslední době adaptace reklamy do digitálních kampaní. „Dnešní trend je, že zadavatelé chtějí mít vlastní agenturu na nadlinku, na digitál a někdy i na sociální sítě, ale kampaním pak absolutně chybí přesah. Často se pak v digitálním videu využívají televizní reklamy, které neúčinkují. Tvrdím, že je to podobné, jako kdybyste internetový banner nechali běžet v televizním spotu. Nějak to fungovat bude, ale rozhodně ne dobře.“

Byznys děláme poctivě

Potenciál digitálních agentur Ráma Rajnošek rozpoznal i na Balkáně a v říjnu otevřel pobočku Aqua Digitalu v Sarajevu. „Když jsme v Sarajevu začínali, tak byly zrovna noviny plné toho, že zásahová jednotka hromadně zatýkala šéfy místních agentur kvůli podezření z rozsáhlé korupce. Hned na začátku jsme se pak snažili dát najevo, že my děláme byznys jedině čistě. To nám okamžitě odseparovalo některé klienty, ale například nadnárodní firmy na náš přístup slyšely a díky tomu jsme také vyhráli velký tendr na digitální kampaně Coca-Coly.“

Před otevřením pobočky přitom Aqua Digital neměla v Bosně jediného klienta a Rajnošek znal místní prostředí pouze přes kamarády a z dovolených. Podobně po hlavě se nyní pouští do dalšího ambiciózního plánu. „Chystáme otevření pobočky v Londýně. Jsou to dva úplně odlišné světy. V Bosně není taková konkurence a v Londýně je zase nesmírné množství příležitostí. Když ale uspějeme v obou těchto destinacích, uspějeme všude na světě. Otevřít zahraniční pobočku je stejné jako vyjít do desátého patra, musíte umět vykročit do schodů, musíte mít výdrž a musíte umět počítat do deseti.“


Ráma Rajnošek je zakladatel a CEO české digitální agentury Aqua Digital, která loni v říjnu úspěšně otevřela pobočku v Sarajevu a chystá se na další expanzi, tentokrát do Londýna.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)