Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jsou lepší lajky, nebo raději důstojnost?

Minulý týden se na facebookovém profilu TV Óčko objevil obrázek z amerického animovaného seriálu Family Guy, ale „adaptovaný“ na české prostředí. Nebyl ani moc vtipný, spíš zabrnkal na strunu pivního českého rasismu s ohranou písničkou o tom, jak Romové zneužívají sociální dávky. Navíc s vypovídajícím popiskem „Další pravdivá:-)“. Obrázek sdílel mimo jiné i komentátor HN Jindřich Šídlo a pod jeho příspěvkem se objevily argumenty, které ho obhajovaly s tím, že měl přece deset tisíc lajků, a kdo z nás to má, že? Právě tady je však problém všech podobných případů. Honba za lajky totiž s sebou občas nese riziko, že bez dostatečného úsudku šlápnete vedle. Tentokrát se to povedlo Óčku, minulý rok např. dost nevybíravě Prima Cool glosovala smrt Ivety Bartošové.

Pro takové situace musí mít značka nastavené hranice mezi tím, co je vtipné a co je evidentně nevhodné. Měla by uvažovat nad tím, jestli jako stránka, která denně ovlivňuje desítky tisíc převážně teenagerů, dá utahování si ze státní maturity na stejnou úroveň jako obrázky s xenofobním podtextem. U obou zmíněných stránek mohlo jít o ojedinělé případy, které navíc šly na ruku jejich cílové skupině. Právě proto by tady ale měla fungovat prevence – komunikační strategie na sociálních sítích, která takovým případům předejde. Ta poté jasně definuje, že tohle se na stránce neobjeví ani přes fakt, že to získá tisíce lajků. Krátkodobá popularita je totiž v těchto případech vykoupena kontinuálním úpadkem na úplné dno vkusu. Pokud potom admin udělá takový přešlap, musí počítat s následky. Lidem zodpovědným za profil TV Óčko se sluší na závěr přiznat, že reagovali správně. Nejenže smazali příspěvek, ale publikovali následně i omluvu. Zároveň uvedli, že ze situace vyvodí důsledky. Podobně loni reagovala i Prima Cool. Není ale nakonec lepší takové situaci předejít než ji pak narychlo hasit a omlouvat se?

 

Matěj Horník
specialista na sociální sítě
Tipsport
([email protected])

Reklama
ČEZ

 

Musíte mít nastavené hranice mezi tím, co je vtipné a co je evidentně nevhodné.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu