Reklama
Megaboard

Interaktivita už není jen výsadou citylightů

Klasické i digitální billboardy procházejí v posledních měsících výraznou změnou. Statické nosiče se mění na interaktivní reklamní plochy s přidanou hodnotou. Vzniká tak nový způsob, jak se hravou formou přiblížit k cílové skupině a vytvořit pozitivní asociace se značkou. Podívejte se s námi na ty nejlepší nápady, které tento nový způsob uvažování o billboardech přinesl.

Billboard jako event

Coca-Cola připravila v USA originální ochutnávku svého produktu Coke Zero. Ve spolupráci s agenturou Ogilvy & Mather vytvořila billboard, jehož součástí byla nadměrná lahev coly a více než kilometr dlouhé brčko rozvádějící nápoj do výčepních zařízení. O několik dní později přišel s podobným nápadem i pivovar CarlsbergDo londýnských ulic umístil billboard, ze kterého si kolemjdoucí mohli načepovat libovolné množství zlatavého nápoje. Kampaň vznikla pod záštitou agentur Fold7Mission Media.

Interaktivní řešení OOH kampaně představili i kreativci z agentury Ogilvy & Mather Berlin. Pro značku Powerade vytvořili tři varianty billboardů, lezeckou, posilovací a boxovací stěnu, které si vyzkoušely desítky Berlíňanů.

Inovativní využití technologií

Anglické reklamní agentury dokazují, že digitální billboardy nabízejí velké množství kreativních možností, stačí si jen zvolit správnou technologii.

Při příležitosti Mezinárodního dne žen vytvořila agentura WCRS a organizace Women’s Aid digitální billboard upozorňující na problém domácího násilí. Technologie rozpoznávání obličejů snímala, kolik lidí směřuje svou pozornost na obrazovky zachycující potlučené obličeje. S přibývajícím počtem lidí se rány žen hojily rychleji. Kampaň tak chtěla vyzvat veřejnost, aby nebyla vůči tomuto problému lhostejná.

Netradičním projektem je kampaň pro britský útulek Battersea Dogs & Cats Home. Cílem bylo přiblížit lidem možnost adoptování zvířat. Návštěvníci londýnského nákupního centra, kteří projevili zájem o aktivitu organizace, obdrželi letáky se zabudovanými RFID čipy. Čip se aktivoval v momentě, kdy prošli kolem určitého billboardu. Následně se na obrazovce objevil pes, který pronásledoval své potenciální majitele napříč digitálními poutači. Nápad i technologie vznikly v produkci agentury OgilvyOne.

Přibývá billboardů, jež s cílovými skupinami komunikují interaktivním a poutavým způsobem.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále