V oblasti reklamních předmětů vítězí nápad a promyšlené spojení reklamního artefaktu s propagovaným produktem. Dobrý reklamní předmět přitom nemusí být drahý. Spíše naopak. I v tomto segmentu platí známé heslo „v jednoduchosti je krása a síla“.
Důkazem mohou být vítězné práce 15. ročníku soutěže Hvězda 3D reklamy, kterou spolupořádají Asociace 3D reklamy a MIP Group a jejíž výsledky byly vyhlášeny v rámci veletrhu Reklama, Polygraf 2015.
Absolutní vítěz – tetovací rukáv, který připravila agentura Spring Trading pro značku Kofola a její letní kampaň Láska jako trám, je „obyčejná“ silonová punčocha potištěná barevným vzorem, která na noze či ruce vypadá jako opravdové tetování.
„Ve spojení s populárním brandem při užití na různých zábavních akcích může takový reklamní předmět vykonat spoustu užitečné práce a hlavně zaujmout a pobavit cílovou skupinu,“ říká předseda A3DR Pavel Černý z agentury Gordica Communication.
Podle Černého je ovšem třeba připustit, že letošní ročník soutěže byl spíš chudý na opravdové novinky a nápady, které „tu ještě nebyly“. Vypadá to prý, jako by se obor po krizi „usazoval a sázel na jistotu“.
„Riskovat investice do převratných novinek se zadavatelé i výrobci reklamních předmětů ještě obávají. Z tohoto důvodu letos nebyl udělen titul Inovace roku,“ vysvětluje Černý.
Do soutěže každopádně bylo přihlášeno 53 prací, což je méně než loni. „Trh se stále ještě nevzpamatoval z krize, a když firmy zvažují investice, 3D reklama je stále v pozadí,“ připouští Černý.
Na druhou stranu by se podle něj dalo zase říct, že český trh se vlastně přibližuje trhu západnímu. Ten prý totiž spíš než na kreativitu, originalitu a moment překvapení spoléhá zejména na kvalitně provedené katalogy. „Neobjevuje se tady tolik výstřelků, kterými by se dalo prezentovat,“ uzavírá Černý.
Další ukázky oceněných realizací najdete v Galerii na str. 19.
Součástí kampaně Kofoly byl i tetovací rukáv, který se stal absolutním vítězem letošního ročníku soutěže Hvězda 3D reklamy.