Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ECOart Salon Rolland slaví 1. rok s holistickou cestou

Po měsících plánování, testování a průzkumu trhu otevřel 1. července 2014 své prostory na Francouzské třídě za pomoci městské části Prahy 2 ne zcela obvyklý kadeřnický a kosmetický ECOart Salon Rolland. Prostory bývalého tanečního sálu majitelka salonu Martina Sikorová ráda zdůrazňuje, neboť prý na této lokalitě a vhodném prostoru celý koncept stojí. Třeba již z toho důvodu, že vinohradskou klientelu představují z 30 procent cizinci. „Přivedli jsme na český trh novou značku ekologické kosmetiky a stáli jsme před rozhodnutím, jak ji komunikovat – jestli oslovit salony a kadeřníky a zalistovat ji na veletrhy a do obchodů, nebo si zvolit jinou cestu. Vybrali jsme si druhou variantu a rozhodli se vytvořit příběh a vlastní salon, který kolem sebe soustředí komunitu stejně smýšlejících lidí,“ popisuje začátky Sikorová. Název Rolland nese organická pleťová a vlasová kosmetika francouzsko-italské značky. Salon ji nejen používá, ale i prodává či nabízí produktová školení.

Koncept a řešení

Eko- či bioznaček kosmetiky však na trhu přibývá a jen produkt komunitu stálých zákazníků nepřitáhne. Tým salonu se proto inspiroval různými holistickými přístupy i logikou sdílené ekonomiky a přišel s řešením multifunkčního prostoru. Prvním krokem bylo samotné vybavení interiéru tak, aby vyhovoval nejen běžnému provozu salonu, ale i pořádaným eventům, školením kadeřníků či třeba pravidelným lekcím jógy. To vše se totiž v prostoru salonu již rok v různé kombinaci odehrává. Veškerý nábytek je tak např. vybaven kolečky, aby se s ním dalo různě disponovat. Autorská čtení, vernisáže, masáže či výtvarné workshopy představují pro běžné zákazníky i nově příchozí přidanou hodnotu, kvůli které má smysl se vracet. Za pár hodin si zákaznice salonu Rolland může projít proměnou vizáže, užít si masáž a k tomu si třeba vyrobit adventní věnec.

Předpona „eco“ v názvu salonu pak podtrhuje ještě další pilotní projekt ve spolupráci s organizací Kokoza, a to sběr bioodpadu. Zákazník si může v salonu zakoupit sáček na bioodpad v hodnotě pěti korun a za každých 20 naplněných sáčků získá mytí hlavy organickou kosmetikou Rolland a foukanou zdarma. Kromě toho může odhazovat drobný bioodpad do speciální popelnice před salonem.

Reklama
Know

Výsledky

Trh kosmetických a kadeřnických služeb je v Česku již víceméně nasycený a některé salony spíše jen tak přežívají na hranici udržitelných nákladů. „Klientelu si nezavedený, nový salon buduje běžně tak tři roky. Mohu s klidem říci, že nám se ji podařilo přivést po deseti měsících od otevření a stále ji rozšiřujeme. Je o nás povědomí i na Slovensku a přibývá zájemců o produkt i celý koncept, což nás vedlo k nastavení franšízy,“ popisuje situaci Sikorová a dodává, že druhý salon Rolland již vzniká.

Na základě multifunkčního přístupu se vrací 30 procent zákazníků nejen kvůli kosmetice či masážím, ale také díky koncertům, propojování různých umělců či kurzům. Věrní zákazníci jsou zapojeni a ti noví motivováni systémem sběru kreditních bodů pro příští návštěvu. V neposlední řadě pak dle Martiny Sikorové stále více zákazníků slyší na skutečnost, že je Rolland prvním salonem s ekologickou certifikací a členem Asociace sociálně prospěšných firem.

zpracováno podle podkladů Eco Salonu Rolland





Eventy v prostorách salonu Rolland jsou již stálou součástí aktivit majitelky Martiny Sikorové (vlevo) a na základě vlastní zkušenosti i word of mouth efektu přivádějí do rukou kadeřníků či masérů další zákazníky včetně osobností z tuzemské kulturní scény.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)