„Shira Feuer z Disney představí koncepty kampaní k novým Star Wars. Gert Wim ter Haar z aerolinek KLM zase prozradí, kolik dolarů denně opravdu vydělávají na customer care zajišťované na sociálních médiích. A to budou jen některé z vrcholů,“ říká nadšeně Jan Řežáb, CEO společnosti Socialbakers, která pořádá konferenci Engage, jednu z největších globálních akcí o sociálních sítích na světě.
Zatím se konala třikrát v New Yorku a dvakrát v Londýně. Její letošní ročník – Engage 2015 – však proběhne od 20. do 22. května v pražském Fóru Karlín. „Engage je ve světě natolik zavedený brand, že jsme si mohli dovolit ji uspořádat v Praze,“ vysvětluje Řežáb. Konference je skoro vyprodaná – očekáváno je přes tisíc návštěvníků z 50 zemí světa. Opozdilci mohou alespoň čtvrteční den sledovat na YouTube kanálu Socialbakers. Podle Řežába je ovšem největší hodnotou podobných eventů právě setkávání lidí v „off-line světě“.
Pražský event je díky nižším nákladům poprvé třídenní. Současně však bude i poslední svého druhu, protože další – podzimní – Engage se bude konat v průběhu několika dní v pěti městech světa současně.
Konference s rozpočtem přes 300 tisíc dolarů přitom pro Socialbakers není ziskovým projektem. „Za registrační poplatek na pražský Engage vybereme asi polovinu toho, co nás stojí, a nemáme ani žádné sponzory, přestože se nám sami nabízeli. Platforma všech konferencí je však plánována tak, aby byla brzy break even,“ shrnuje svým typickým jazykem Řežáb a dodává, že konference není koncipována jako „hard-sell“. „My na ní máme jednu čtyřicetiminutovou prezentaci and that’s it,“ říká doslova.