Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Digitál je opět blíž k nižší DPH

Když v březnu Evropská asociace časopiseckých médií (EMMA) spolu s Evropskou asociaci vydavatelů novin (ENPA) vyzvala ke změně systému danění elektronických publikací, zdálo se, že půjde o dlouhý boj, jako ostatně při většině požadavků na nižší daně.

Celý proces se však nyní posunul výrazně kupředu. To alespoň vyplývá z nejnovější strategie pro evropský digitální trh, kterou Evropská komise představila počátkem května, a z prohlášení jejího předsedy Jeana-Clauda Junckera.

Doporučení už o rok

Juncker se nechal na setkání německé asociace vydavatelů novin slyšet, že Evropská komise v příštím roce navrhne snížení DPH pro digitální publikace členským státům Evropské unie. „Nová realita (trhu) musí být reflektována v pravidlech pro DPH, která hledí dopředu,“ citovala EMMA slova, jimiž Juncker narážel na rostoucí počet čtenářů, kteří se k mediálnímu obsahu dostávají prostřednictvím internetu.

Reklama
ČEZ

Podle současných pravidel totiž mohou členské státy EU uplatňovat sníženou DPH jenom na tištěné publikace – ať už jde o noviny, časopisy nebo knihy. Stejného obsahu publikovaného digitálně se ale nižší daň netýká a na zavedení obecné výjimky by se museli shodnout všechny členské státy. Současný stav evropské vydavatelské organizace dlouhodobě kritizují. Podle nich si digitální žurnalistika a publikace zaslouží stejnou podporu jako ty tradiční.

Závazek na papíře

Junckerova slova mají oporu i v oficiálním dokumentu, který k digitální strategii pro Evropský parlament a další orgány vypracovala Evropská komise. V něm se zavazuje zabývat se digitálními publikacemi v rámci celkové reformy DPH, kterou připravuje.

Kromě tématu danění vydavatelé uvítali i fakt, že se v rámci digitální strategie Evropská komise plánuje zaměřit i na ochranu autorských práv na internetu.

Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)