Algoritmus v Sociomanticu střežíme jako recept na Coca-Colu

Maciej Wyszyński se stejně jako zbytek vedení společnosti Socimatic Labs v Praze objevil na firemní akci DMH Mixer, která proběhla ve velmi uvolněné atmosféře na vltavském parníku Hamburk.


Proč jste v roce 2014 otevřeli kancelář v České republice?

Máme 22 kanceláří na třech kontinentech světa. Když je organický růst trhu nebo regionu dost slibný na to, aby zaplatil náklady, tak do toho jdeme. Chceme být co nejblíže našim klientům a řídíme se heslem: Think Global, Be Local. V regionu CEE máme ale kromě centrály ve Varšavě zatím jen pobočky v Moskvě a v Praze.


Jakou změnu představovala nedávná akvizice Sociomanticu anglickou společností Dunnhumby?

Žádná zásadní změna neproběhla. Jsme teď součástí ještě větší rodiny Dunnhumby, která má perfektní informace o nákupních preferencích 400 milionů zákazníků, zatímco Sociomantic má real time data více než o 700 milionech on-line spotřebitelích. Společně umíme doručit ještě lépe zacílenou personalizovanou reklamu v reálném čase na základě jejich zájmů i nákupního chování.


Co odlišuje Sociomantic od konkurence, jako je Criteo nebo RTB House?

Žádný z našich konkurentů nemá on-line a off-line data pod jednou střechou. Právě v kombinaci dat ze všech kanálů je budoucnost marketingu. Chceme oslovit zákazníka a získat jeho loajalitu, ať už nakupuje v kamenném obchodě, nebo on-line.


Jak rozdílně ale pracují vaše algoritmy na rozdíl od konkurence?

Autorské a patentované algoritmy každé společnosti v oboru programatické reklamy fungují odlišně. Stejně jako Coca-Cola neodhaluje svůj recept, neodhalujeme speciální schopnosti našeho algoritmu, ale můžu říct, že ten náš je samozřejmě ten nejúčinnější (šibalský úsměv).


Specializujete se na některé typy klientů?

Máme celou škálu klientů, od velkých a středních značek z oblasti e-commerce po velké bankovní i motoristické brandy a značky cestovního ruchu.


Jak vidíte šance menších DSP platforem proti velkým hráčům, jako je AppNexus nebo Google?

Na jednu stranu má Google jeden z konkurenčních nástrojů, ale na druhou stranu je pro nás jako jedna z 30 SSP platforem, které používáme, i významným partnerem z hlediska reache reklam. Naše technologie je přitom vyzkoušena tisíci klienty po celém světě.


Jací jsou vaši největší klienti v Česku?

Máme zde mnoho klientů z několika oblastí, jako je cestování – Invia -, retail – Tchibo – nebo inzerce – Mafra.


S jakými agenturami v Česku nejvíce spolupracujete?

Víme, že mnoho klientů svěřuje své rozpočty agenturám, a my s nimi spolupracujeme velmi často. Na mnoha jiných trzích máme dokonce strategické partnerství s některými agenturami, ale nakonec vše závisí na klientovi. Jestliže si klient nechává analytickou a mediální koordinaci in-house, řešíme s ním kampaně napřímo, pokud trvá na agentuře, realizujeme kampaň skrze třetího partnera.


„Konkrétního uživatele se snažíme inteligentním zacílením nebo retargetingem zastihnout v pravý čas na pravém místě,“ říká Maciej Wyszyński, managing director pro střední a východní Evropu společnosti Sociomantic Labs.

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard