Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

YouTube nevydělává a musí změnit strategii

YouTube spustí v květnu uživatelskou verzi bez reklam za 10 dolarů měsíčně. Nedávno představený nástroj Cards má zase zvýšit příjmy z reklamy. Zisky YouTube jsou přitom dlouhodobým zklamáním.

Společnost Google nezveřejňuje hospodářské výsledky YouTube, ale podle mnoha vyjádření s nimi nepanuje spokojenost. Stránka s více než miliardou uživatelů měsíčně má přitom podle neoficiálních informací příjmy z videoreklamy až čtyři miliardy dolarů ročně. To je skoro miliardový nárůst oproti roku 2013. Výsledky však táhnou dolů podobně velké náklady. Ty YouTube platí tvůrcům obsahu a majitelům autorských práv. Zisk je podle Wall Street Journalu téměř nulový.

Televize má lepší zásah

Velkolepé plány na přeměnu stránky ve svého druhu televizní platformu zatím neuspěly. Problémem je, že stále více uživatelů na YouTube chodí přes linky nebo obsah sleduje na jiných stránkách skrze embedovaná videa. Nedostanou se tak vůbec na homepage, jež měla být pilířem nové koncepce. Jako vedoucí hráč, který na internetu nahradí televizní služby, se ukazuje dynamicky rostoucí Netflix. YouTube za televizí zaostává zejména v reachi. Pouhých devět procent uživatelů totiž tvoří 85 procent všech zhlédnutí na stránce.

Reklama
ČEZ

Velmi problematický je i systém plateb za videoreklamy TrueView. Inzerenti platí jen za zhlédnutí celé reklamy nebo alespoň 30 vteřin. Uživatelé však mají možnost po pěti sekundách reklamu přeskočit a drtivá většina tak učiní. Z takových reklam YouTube nemá žádné příjmy. Mnoho expertů přitom považovalo tento platební model v roce 2010 za zaváděcí strategii, která má nalákat inzerenty a neodradit uživatele. Od té doby se ho nepodařilo změnit.

Uživatelé budou platit

YouTube nyní představil nástroj Cards. Interaktivní karty si mohou diváci spustit v pravém horním rohu reklamy. Inzerenti v nich můžou uvést dodatečné informace a nalákat diváky na proklik. Kdykoli na ně ale divák klikne, inzerent musí za reklamu zaplatit. YouTube se tak snaží zvýšit počet zpoplatněných reklam.

Dalším příjmem mají být platby od uživatelů, kteří budou chtít YouTube zcela bez reklam. Kdo by chtěl ale platit za obsah bez reklamy, když se dají reklamy po pár vteřinách přeskočit a u mnoha videí ani žádné nejsou. Změny tak mohou být předzvěstí kompletní reformy celého systému plateb TrueView. Například Facebook si neváhá účtovat video už po třech vtěřinách a ještě se v news feedu spouští automaticky bez zvuku.

Právě konkurence dotlačila YouTube k přehodnocení dosavadní koncepce. Podle výzkumu, který provedla americká společnost Mixpo mezi 125 reklamními agenturami, hodlá až 87 procent klientů využít část reklamního rozpočtu do videoreklamy na Facebooku a jen 81 procent do videoreklamy na YouTube. Ještě loni byl přitom poměr výrazně opačný.


CEO YouTube Susan Wojcická se svým manželem Dennisem Troperem, ředitelem produktového managementu Googlu. Akcionáři Googlu jsou s výsledky YouTube nespokojeni a pod Wojcickou se povážlivě houpe židle.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)