Vztah bank a Facebooku? V plenkách

Facebookový profil některé z českých bankovních institucí navštíví každý sedmý uživatel internetu. Ale jen méně než polovina z nich ho označí jako oblíbený. A ačkoliv nejlépe hodnoceným příspěvkem české banky na Facebooku bylo loni zábavné video, 64 procent návštěvníků tvrdí, že upřednostňují užitečnost a informace o nových službách, produktech a podmínkách. Ale 43 procent lidí taky říká, že na profilech bank to, co hledali, nenašli.

Vyplývá to z výzkumu agentury IRC, která provedla analýzy profilů šesti v Česku působících bankovních domů. A zjistila třeba, že nejvíc fanoušků i největší návštěvnost mají stránky České spořitelny. Co do velikosti po ní následující profily GE Money a UniCredit Bank ovšem z pohledu návštěvnosti zastínil mnohem menší profil mBank.

Nejvyšší hodnocení za kvalitu příspěvku – podle počtu vážených interakcí – dostalo zábavné video Kitty Carol, které na svůj profil umístila GE. V počtu „liků“ se ale absolutním vítězem stala Air Bank se svými příspěvky souvisejícími s konkurenční ČS. Nejvíc komentářů vyvolal status UniCredit Bank, který byl mylně považován za soutěž. A nejvíc sdílení zaznamenala ČS u praktického varování před podvodnými e-maily.

Nejlépe s fanoušky komunikuje Air Bank, která reaguje na víc než 90 procent dotazů či podnětů z jejich strany. Nejkratší průměrnou reakční dobou – 35,5 minuty – se zase může pochlubit ČS.

„Banky by mohly zapracovat na četnosti, době reakce a užitečnosti odpovědí. Další krok by mohlo představovat vytvoření aplikace, kam by fanoušci snadno mohli hlásit případné komplikovanější problémy,“ říká k výsledkům průzkumu diplomaticky Natalia Gańko z IRC.

„Správné využití sociálních sítí může nejen rozšířit marketingové a brandingové aktivity, ale také posílit zákaznický servis, inovační proces i customer insight. Podle výsledků tohoto průzkumu však většina českých bank se zaváděním nějaké strategie využití sociálních sítí ještě ani nezačala,“ napsal k tématu na web Visible Banking poněkud méně shovívavě anglický konzultant Christophe Langlois.

České banky jsou prý s využitím sociálních sítí zatím na štíru.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia