Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Výzkumná platforma pro pejskaře aspiruje na cenu MRMW

Český kvalitativní výzkum agentury Confess Research je nominovaný do finále letošních MRMW Awards 2015 v kategorii nejlepší globální mobilní výzkum. Jak již název DOGS napovídá, byl zaměřen na chování domácích mazlíčků. Výzkumný tým ve složení Hana Kloučková Jakub Bielawski v jeho rámci vedl bulletin board s majiteli psů, jehož cílem bylo generovat nápady na inovativní produkty pro pejskaře a jejich mazlíčky.

Metodika bulletin boardů kombinovaná s mobilní platformou se využívá především v momentech, kdy je nutné zachytit chování spotřebitele v průběhu času (dnů, týdnů či měsíců), a získat tak detailnější představu o jeho zvyklostech a preferencích.

Monitoring života se psem

Celá platforma propojuje zaheslované webové rozhraní, kde se odehrává většina diskuse s aplikací pro chytré telefony. Zapojení smartphonů umožňuje snadnější mapování chování lidí/psů prostřednictvím fotek a videí, jež se dají snadno mobilem pořídit a jedním klikem synchronizovat s platformou na webu. „Právě díky snadné aplikaci lidé pořizovali množství audio/video záznamů, a my tak viděli i věci, které by nám jinak třeba neukázali (jak s nimi psi spí v posteli, jak je koupou, jak neposlouchají venku apod.),“ vysvětluje ředitelka agentury Hana Kloučková.

Reklama
MMcite

Monitoring probíhal tři týdny na začátku roku 2014 souběžně v několika zemích světa, a to v rámci aliance Think Global Qualitative, jejímž je Confess Research členem. Vzorek byl kvalitativní, tj. celkem 130 respondentů rozdělených do jednotlivých zemí, v ČR se o své zvyky v péči o psa podělilo 15 lidí.

Pes jako dítě, parťák či vůdce smečky?

Mobilní platforma DOGS funguje v podstatě jako nástroj on-line etnologie a přináší náhled na typologii tří přístupů k psovi jako domácímu mazlíčkovi.

První typologií je pes jako dítě, resp. model rodiče při výchově psa. Tlak na jeho disciplínu není konzistentní a majitel psa porušuje vlastní pravidla. Tip na produkty: interaktivní hračky jako pro děti, videochůvičky, bazén s míčky, psí bonbony.

V psovi však můžete vidět také spíše parťáka. Jeho trénink zaměřujete na zvládnutí vztahu k ostatním a kupujete výhradně prémiové psí žrádlo. Tip na produkty: myčka pro psy, tichý fén, obojek s hudbou aj. A pak jsou zde psi jako vůdci smečky: jejich majitel se cítí zodpovědný za chování psa. Trénuje jej průběžně a rád ho učí věcem, kterým se sám věnuje. Vhodné doplňky: hračky s různými pachy, kvalitní obojky, prémiová strava.

Vyhlašovací ceremoniál MRMW Awards (Marketing Research in Mobile World) proběhne v New Yorku 20. května.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)