Český kvalitativní výzkum agentury Confess Research je nominovaný do finále letošních MRMW Awards 2015 v kategorii nejlepší globální mobilní výzkum. Jak již název DOGS napovídá, byl zaměřen na chování domácích mazlíčků. Výzkumný tým ve složení Hana Kloučková – Jakub Bielawski v jeho rámci vedl bulletin board s majiteli psů, jehož cílem bylo generovat nápady na inovativní produkty pro pejskaře a jejich mazlíčky.
Metodika bulletin boardů kombinovaná s mobilní platformou se využívá především v momentech, kdy je nutné zachytit chování spotřebitele v průběhu času (dnů, týdnů či měsíců), a získat tak detailnější představu o jeho zvyklostech a preferencích.
Monitoring života se psem
Celá platforma propojuje zaheslované webové rozhraní, kde se odehrává většina diskuse s aplikací pro chytré telefony. Zapojení smartphonů umožňuje snadnější mapování chování lidí/psů prostřednictvím fotek a videí, jež se dají snadno mobilem pořídit a jedním klikem synchronizovat s platformou na webu. „Právě díky snadné aplikaci lidé pořizovali množství audio/video záznamů, a my tak viděli i věci, které by nám jinak třeba neukázali (jak s nimi psi spí v posteli, jak je koupou, jak neposlouchají venku apod.),“ vysvětluje ředitelka agentury Hana Kloučková.
Monitoring probíhal tři týdny na začátku roku 2014 souběžně v několika zemích světa, a to v rámci aliance Think Global Qualitative, jejímž je Confess Research členem. Vzorek byl kvalitativní, tj. celkem 130 respondentů rozdělených do jednotlivých zemí, v ČR se o své zvyky v péči o psa podělilo 15 lidí.
Pes jako dítě, parťák či vůdce smečky?
Mobilní platforma DOGS funguje v podstatě jako nástroj on-line etnologie a přináší náhled na typologii tří přístupů k psovi jako domácímu mazlíčkovi.
První typologií je pes jako dítě, resp. model rodiče při výchově psa. Tlak na jeho disciplínu není konzistentní a majitel psa porušuje vlastní pravidla. Tip na produkty: interaktivní hračky jako pro děti, videochůvičky, bazén s míčky, psí bonbony.
V psovi však můžete vidět také spíše parťáka. Jeho trénink zaměřujete na zvládnutí vztahu k ostatním a kupujete výhradně prémiové psí žrádlo. Tip na produkty: myčka pro psy, tichý fén, obojek s hudbou aj. A pak jsou zde psi jako vůdci smečky: jejich majitel se cítí zodpovědný za chování psa. Trénuje jej průběžně a rád ho učí věcem, kterým se sám věnuje. Vhodné doplňky: hračky s různými pachy, kvalitní obojky, prémiová strava.
Vyhlašovací ceremoniál MRMW Awards (Marketing Research in Mobile World) proběhne v New Yorku 20. května.