Investice do reklamního prostoru se v prvním čtvrtletí letošního roku zvýšily o necelých 600 milionů korun, tedy o 4 %. Vyplývá to z monitoringu společnosti Admopshere která zachycuje výdaje zadavatelů v ceníkových cenách. Nejdynamičtěji rostla televize, která si polepšila téměř o 12 %, zadavatelé v ní utratili meziročně o 700 milionů korun více. Další z mediatypů, jenž si meziročně polepšil, je rozhlas, který posílil o 3 %.
Pokles zaznamenává displej
Ostatní mediatypy meziročně oslabují, nejvíce displejová reklama na internetu (o 7 %), monitoring ale nezahrnuje další formáty internetové reklamy. Outdoor meziročně oslabil o 3 % a tištěná média o 2 %. V prvním čtvrtletí letošního roku v médiích nejvíce investovaly společnosti L’Oréal, Unilever, Procter & Gamble, Lidl a Mountfield.
Zadavatel (vlastník značky) 1-3/2015 1-3/2014
L’Oréal Česká republika 260 106 767 276 083 700
Unilever ČR 258 351 626 293 804 820
Procter & Gamble Czech Republic 215 420 210 176 914 534
Lidl Česká republika 204 132 395 195 947 454
Mountfield 200 589 782 213 125 897
Penny Market 187 296 829 133 480 258
Sazka 180 805 785 170 794 106
Hyundai Motor Czech 172 827 309 175 312 276
Alza.cz 164 886 923 109 170 806
Nestlé Česko 149 567 999 134 153 580
Top 10 reklamních zadavatelů za první čtvrtletí 2015 (v Kč)
Mediatyp 1-3/2014 1-3/2015 Nárůst/Pokles
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru leden-březen 2014 a 2015
Reklamní trh podle monitoringu zaznamenává v letošním čtvrtletí oživení, rostou zejména výdaje do TV reklamy, mírně posílilo i rádio.