Že láska nezná mezí, ukázala Milka (Mondelez ČR) ve své letošní valentýnské kampani. Šest českých a dva slovenské páry se společnými zájmy se staly tvářemi projektu „Řekni to po svém“. Vyznání lásky studentů, fashion blogerů, foodies, cestovatelů, neslyšícího páru a tatéra upoutalo pozornost v České republice, hokejista Marián Gáborík a zpěvák Robo Papp se představili na Slovensku.
Výchozí situace
„Vybrali jsme například cestovatele Michala, který pro svou ženu Lucku připravil dobrodružnou expedici po Karibských ostrovech, kde se mačetami prosekávali pralesem,“ doplňuje Eva Malecká, junior brand manažerka značky Milka pro Českou a Slovenskou republiku. Příběhy originálních vyznání lásky se staly inspirací pro širokou veřejnost, jejíž zapojení podpořil zábavný test „Jak bys to řekl/a po svém“ a aplikace, v níž mohl každý vytvořit srdce podle vlastního vkusu a zálib a poslat jej svému partnerovi či přátelům.
Celý projekt mají na svědomí agentury TL5 Digital, PR.Konektor s Konektor Social a mediální agentura Carat. Z dílny TL5 Digital pochází kreativní koncept „Řekni to po svém“, o který se opírala především silná OOH kampaň, a on-line aplikace Pošli srdce. Agentura PR.Konektor zajistila kompletní PR servis a ve spolupráci s mediální agenturou Carat také integraci on-line a off-line komunikačních nástrojů. Konektor Social pracoval s opinion leadery a youtubery, vytvořil českou i slovenskou microsite a měl na starost content management.
Realizace kampaně
Kampaň odstartovala 26. ledna spuštěním české webové stránky www.reknitoposvem.cz a slovenské www.povedztoposvojom.sk. V následujících třech týdnech navštívilo stránky přes 290 tis. unikátních uživatelů v České republice a více než 140 tis. na Slovensku. Milka pro kampaně angažovala i Leoše Mareše nebo populární české youtubery, jejichž videa vedla uživatele na microsite a inspirovala je k vyplnění zábavného testu a tvorbě srdcí. Zároveň touto kampaní zahájila svou přítomnost na Instagramu, kde se jí podařilo zapojit významné české a slovenské instagramisty.
Výsledky kampaně
Celý projekt představila v rámci free PR oborová, lifestylová, zpravodajská, ekonomická i marketingová média ve více než 110 článcích a kumulovaná celková čtenost přesáhla hranici 25 milionů. Součástí mediálních výstupů byly také vstupy v televizních pořadech. Pralinky ve tvaru srdce se tak den před svátkem sv. Valentýna podívaly například do Dobrého rána České televize. Outdoorová část kampaně se objevila ve 22 městech České republiky a na Slovensku a více než 5,6 milionu lidí se tak mohlo setkat s 15 různými motivy srdcí formou CLV nebo reklamy v pražském metru.
Zapojení do testu „Jak bys to řekl/a po svém“ přesáhlo dvanáctinásobně prvotní očekávání stanovené na 3000 zapojených uživatelů výsledným číslem 38 000 zobrazených výsledků. A z aplikace „Pošli srdce“ bylo během kampaně rozesláno 131 682 originálních srdíček, která si uživatelé vyrobili na míru. Kampaň měla výrazný dopad také na prodej čokoládových pralinek I love Milka. „Naše prodeje pralinek se v tomto období zvýšily o 20 % v porovnání s loňským rokem, což předčilo všechna naše očekávání od této kampaně,“ komentuje vývoj poptávky po pralinkách Eva Malecká.
„Videa skvěle zasáhla cílovou skupinu kampaně, mladé lidi ve věku 18-25 let, a dosáhla téměř 500 000 zhlédnutí bez inzertní podpory,“ doplňuje Rostislav Starý, partner agentur PR.Konektor a Konektor Social.