Americká společnost Unruly spustila nový nástroj custom audiences, který zefektivní cílení videoreklamy na internetu. Hlavní pozornost je nově věnována emocím, které reklama v cílovém publiku vyvolává.
Klíčovou myšlenkou je pomoci inzerentům najít publikum, které bude silně emocionálně reagovat na prezentovanou reklamu. Podle výzkumů totiž emoce vyvolávající reklama předčí konzervativní kampaň v téměř každém měřitelném ohledu.
Podle testování nového cílení zvýšily emocionální reklamy chuť zakoupit si produkt u více než 70 procent diváků. Další výhodou je soustředěnější pozornost. U citově zacílených reklam se o 15 procent zvýšilo sledování až do konce spotu oproti běžně distribuovaným videím. Jednou z největších výhod je pak mediální prostor zdarma. Je totiž dvakrát pravděpodobnější, že bude divák sdílet reklamu na sociálních sítích, pokud na něj emocionálně zapůsobí.
Tomáš Hrábek, expert na sociální média ze společnosti Socialsharks vidí v emocionálním cílení budoucnost: „Jak už ukázal Facebook svým kontroverzním experimentem s ovlivňováním nálad lidí skrze skladbu news feedu, algoritmy na vyhodnocování a předvídání emocí vycházejí z obrovského množství analyzovaných dat a do velké míry opravdu fungují.“
Společnost Unruly je již dnes hlavním hráčem na poli programatického nakupování videoreklamy mimo YouTube. Produkt unruly share rank v současnosti úspěšně měří viralitu videí na sociálních sítích. Právě díky analýze chování více než 250 tisíc diváků a datům o 1,3 bilionu zhlédnutých videích vytvořila firma algoritmus, který má předvídat emocionální přijetí reklamy u konkrétních uživatelů.
Podstatné ale také je, aby inzerenti svou reklamu emocionálnímu cílení přizpůsobili a nebáli se intenzivního nástupu kampaně. Víc než 42 % všech sdílení videa totiž proběhne během prvních tří dnů od spuštění reklamy, pak zájem diváků upadá.
Je jedno, jestli reklama vyvolá smích, strach nebo smutek, důležité jsou jakékoli emoce, které korespondují s imagí značky.