V letošním roce došlo k významnému přeskupení sil na poli tematických televizních stanic na českém trhu. Od mediálního zastoupení Atmedia odešla skupina hudebních stanic Óčko, která při prodeji reklamy začala spolupracovat s obchodním zastoupením Primy Media Club, jež prodává reklamu také pro TV Barrandov. Přesto se Atmedii podařilo meziročně udržet výkon svých měřených kanálů, a dokonce i mírně posílit (viz tabulka). Atmedia v letošním roce přidala do svého portfolia novou stanici Mňam TV, dětský kanál Nickelodeon, ale i VOD služby Banaxi.com a Ivio.cz.
„Předvýběrem specificky zaměřených pořadů tematické televize umožňují divákům sledovat, co je skutečně zajímá a čemu chtějí věnovat svoji plnou pozornost. Divák si stále méně nechá od televize „diktovat“, co bude sledovat, a vybírá si pořady podle své nálady a preferencí. Poptávka po tematičnosti obsahu se projevuje mimo jiné právě v kontinuálně rostoucím podílu na sledovanosti skupiny všech tematických televizí v ČR,“ říká managing director Atmedie Michaela Vasilová.
Přijdou další nové kanály
Jenom v tomto roce plánuje spustit tři nové tematické kanály TV Barrandov: Barrandov Kino, Barrandov Plus a Barrandov Muzika, o nové stanici dříve hovořila i televize Prima. Zatímco v loňských letech byl patrný boom hudebních stanic, v poslední době je trendem tematika vaření a vše s ní spojené, zájmu se stále těší i sportovní kanály, které posilují díky významným událostem sezony. Svůj vlastní sportovní kanál O2 Sport spustí i mobilní operátor O2.
„Rostoucí oblibu získávají lifestylové pořady, zvláště ty o vaření, čehož důkazem je spuštění nové stanice Mňam TV. Vynikající sledovanost si tradičně dokážou zajistit významné sportovní události, což si stanice velmi dobře uvědomují. AMC Networks například získala na tři roky exkluzivní práva na velkou cenu formule 1,“ dodává Vasilová.