Podoba televizního vysílání se odvíjí od podmínek, které určuje trh. Může to být objem reklamních investic utrácených v televizích, ale také možnosti distribuce televizního vysílání. Po úspěšném přechodu z analogového vysílání na digitální standard DVB-T je nyní aktuální otázka posunutí se o krok dál – k vyššímu standardu DVB-T2. O problémech, které se k tomu vážou, jsme mluvili s generálním ředitelem Českých Radiokomunikací Martinem Gebauerem, viz rozhovor na str. 28. Dostupnost a efektivita jednotlivých vysílacích platforem určují podobu televizního vysílání na několik dalších let dopředu. Doposud je stále patrný boom vzniku nových tematických televizních stanic, jejichž podíl na sledovanosti kontinuálně roste (str. 20). Velký konkurenční boj je nyní vidět u televizních stanic se sportovní tematikou, které dokážou přitáhnout zajímavou cílovou skupinu. Na významné sportovní akvizice vsadily např. společnosti O2 a AMC a ostatní hráči na trhu jako ČT sport či Nova Sport pak na ně musí reagovat (str. 29).