Reklama
Megaboard

Stav on-line marketingu v ČR? Ostrý střet s realitou

On-line marketing je v ČR ve skvělé kondici. Věřím, že přesně takový dojem by si musel odnést náhodný návštěvník IAC 2015. Dobrá organizace a přátelská atmosféra k tomu doslova sváděly. Situace ale není tak růžová. Ano, internetový trh roste. Jenom ne tak rychle, jak by mohl. Nebo spíše měl. Do on-linu podle všeho pořád přitéká méně peněz než do tisku. Proč tomu tak je, když lidé deklarují, že čtením novin tráví denně 80 minut a na internetu pak více než 160? Je ospravedlnitelná částka 31 miliard do televize, když z mnoha výzkumů vyplývá, že ji má 35-50 % produktivní populace puštěnou jako kulisu a u sledování kouká do mobilu či notebooku? Asi si říkáte, že tohle přece všichni vědí. Po několika školeních pro různé zadavatele nemám ten pocit. Kreativci z některých agentur jsou i v roce 2015 schopni vymýšlet flash bannery s hlavním sdělením na desátém framu. PR agentury pak občas dodávají články bez nich nebo nepřemýšlejí v rámci on-line prostředí a píší elaboráty o délce Proustova Hledání ztraceného času. K čemu řešit rychlost DSP či AdmantX, když neumíme zvládat základní věci? Programatický nákup v prostředí, kde si obchodníci pořád myslí, že klienty oslní počtem měsíčně zasažených reálných uživatelů, aniž by měli jakýkoliv prémiový obsah či pokročilé možnosti cílení? Co private dealy? Publisheři na ně nereagují zrovna vstřícně a nastavení a generování ID se klidně může protáhnout na několik týdnů. A máslo na hlavě mají i agentury a technologické firmy, které neumí klientům jednoduše vysvětlovat přednosti internetu. Všechny mediatypy mají na trhu své místo, ale zatím to vypadá, že je on-line pořád až ten poslední v řadě. Zoufale totiž chybí digitální vzdělání a osvěta. Na té bychom měli všichni společně zapracovat. Než začneme sprintovat, asi bychom se měli naučit pořádně chodit. I přes všechny problémy je české digitální prostředí na vzestupu a množství kreativních a schopných lidí v něm roste. Ta pravá zábava a rozkvět celého odvětví teprve přijdou.

P. S.: Tento článek byl napsán na mobilním telefonu při „sledování“ televize.

 

Martin Řeháček, head of digital media, Mindshare
([email protected])

 

On-line je pořád až ten poslední v řadě. Zoufale totiž chybí digitální vzdělání a osvěta.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále