Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Růžička se dá ještě pochopit, ale svaz, to je prů…

Trenér hokejové reprezentace Vladimír Růžička údajně přijal úplatek 500 tisíc korun výměnou za přimhouření oka a „protlačení“ syna jistého prominenta do žákovského týmu hokejového klubu Slavia.

Aféru rozpoutalo „skrytou kamerou“ nasnímané video, na kterém se dřív vždy sebevědomý Růžička nepřesvědčivě vykrucuje. Prý sponzorský dar. Pak zase půjčka. Jako přistižený uličník. Situaci rozhodně neuklidnil ani šéf hokejového svazu Tomáš Král, který se sice za Růžičku postavil, udělal to však přinejmenším nešikovně. Jak hodnotí vystupování nejmocnějších mužů českého hokeje v krizové situaci odborníci na krizovou komunikaci?

K Růžičkovi jsou svým způsobem shovívaví. „Neudělal nic špatného, spíš se stal obětí pomsty či nějaké podivné hry. O to víc zarážející je, jak rozpačitým dojmem to pro něj vyznívá. Odmítá se vyjádřit, pak kličkuje, nakonec vyrukuje s trestním oznámením,“ domnívá se Václav Pavelka, managing partner agentury Native PR.

Reklama
ČEZ

Do úvah o trenérově vině se raději nepouští Václav Sochor, konzultant agentury Bison & Rose. Růžička by však podle něj měl dělat především vše pro to, aby působil důvěryhodně a skromně. „Když se říká pravda, člověk působí důvěryhodně, i kdyby nechtěl. Z něj ale ten pocit nemám. Konfrontační styl vystupování se vyplácí jen vzácně. Tenhle mezi ně rozhodně nepatří,“ říká Sochor. Dodává, že pokud si Růžička úplatek skutečně vzal, měl by to především přiznat, protože „lež je ten nejhorší nástroj krizové komunikace, zatímco je málo silnějších zbraní než přiznání chyby“. „Vzájemně protichůdná prohlášení a dodatečné historky o půjčce jsou bohužel učebnicovou průvodkou do opravdu velkého průšvihu,“ vysvětluje Václav Sochor.

Konfrontace se nevyplácí

Za „zcela nešťastné“ ovšem považují odborníci vystoupení předsedy hokejového svazu Tomáše Krále. „Bylo útočné, opovrhující jak vůči relevantním dotazům novinářů, tak vůči fanouškům. Mohl Růžičkovi vyslovit podporu, ale měl zároveň vyjádřit lítost, postavit se do role poškozeného a deklarovat zájem svazu nastavit pravidla tak, aby se situace nemohla opakovat,“ vypočítává jak z manuálu krizové komunikace Roman Binder, account director agentury AMI Communications.

„Královy výroky jen poukazují na osobnostní limity. Pokud by je přednesl bez vulgarit, v klidu, pomalu, pokorně a se zdravou sebedůvěrou, mohl dosáhnout úplně opačného výsledku a velmi pomoci Růžičkovi i svazu,“ argumentuje Sochor s odkazem na to, že ministerstvo už naznačilo, že hodlá prověřit dotace na hokej z minulých let.


Populární i obávaný. Tak i tak, reprezentační trenér Vladimír Růžička zjevně nikdy nebyl na kurzu krizové komunikace.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)