Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Puma, nebo pudl?

Německá sportovní značka Puma se setkala u Spolkového soudu se svým protivníkem, designérem Thomasem Hornem z Hamburku. Ten si ve své práci rád bere na paškál loga známých značek a nejinak tomu bylo v případě triček s pudlem, jeho grafické zobrazení nápadně připomíná pumu ve skoku. Puma odhaduje škody téměř na miliardu eur. „Marketingová práva na podobu loga jsou blokádou pro všechny umělce,“ rozčiloval se u soudu Horn. Ročení se posouvá do následujících týdnů. Hornův advokát Axel Rinkler přirovnává trička s parodií na Pumu ke kabaretním umělcům, kteří si utahují ze známých osobností. Záměrné kopie značek jsou podle něj skutečným poškozením, nikoli legrace. Před soudem stanuly rovněž koncerny Beirsdorf (Nivea) a Unilever (Dove), dohadující se o právo na modrou coby korporátní barvu. Nivea si nechala u patentového úřadu zapsat právo na používání konkrétního odstínu modré, typického pro její produkty, což však na straně konkurence způsobilo rozruch. Unilever nyní nárokuje zrušení ochranné značky, Beirsdorf je proti, spor tedy pokračuje.

null

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)