Puma, nebo pudl?

Německá sportovní značka Puma se setkala u Spolkového soudu se svým protivníkem, designérem Thomasem Hornem z Hamburku. Ten si ve své práci rád bere na paškál loga známých značek a nejinak tomu bylo v případě triček s pudlem, jeho grafické zobrazení nápadně připomíná pumu ve skoku. Puma odhaduje škody téměř na miliardu eur. „Marketingová práva na podobu loga jsou blokádou pro všechny umělce,“ rozčiloval se u soudu Horn. Ročení se posouvá do následujících týdnů. Hornův advokát Axel Rinkler přirovnává trička s parodií na Pumu ke kabaretním umělcům, kteří si utahují ze známých osobností. Záměrné kopie značek jsou podle něj skutečným poškozením, nikoli legrace. Před soudem stanuly rovněž koncerny Beirsdorf (Nivea) a Unilever (Dove), dohadující se o právo na modrou coby korporátní barvu. Nivea si nechala u patentového úřadu zapsat právo na používání konkrétního odstínu modré, typického pro její produkty, což však na straně konkurence způsobilo rozruch. Unilever nyní nárokuje zrušení ochranné značky, Beirsdorf je proti, spor tedy pokračuje.

null

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard