Reklama je všude kolem nás. Některá účinnější, některá už méně. Dle deklarací vadí přibližně polovině internetové populace, přičemž velmi nerada ji má desetina. Reklamou se alespoň občas nechá vědomě ovlivnit 45 procent internetové populace, žádný vliv nemá reklama na 35 procent. Zbylých 20 procent si pak myslí, že na ně reklama vliv má, i když si to neuvědomují. Respondenti dále uvádějí, že v nákupním rozhodování je nejvíce dokáže ovlivnit osobní doporučení dalších zákazníků. Toto jako nejvlivnější způsob reklamy uvedlo 31 procent internetové populace. V dalším pořadí co do předpokládané síly vlivu jsou: reklama v televizi (hlavně u lidí středního věku), reklamní letáky (spíše u starších lidí), dárkové předměty / bonusy / soutěže / / ochutnávky (spíše u mladých) a reklama na internetu.
Pokud se ptáme, jaký konkrétní produkt si lidé koupili v poslední době pod vlivem reklamy, je nejčastější odpověď „žádný“ (57 % internetové populace). Když je vliv reklamy přiznaný, jedná se typicky o potraviny a nápoje (13 %), elektroniku (5 %), oblečení a obuv (5 %), bankovní služby (4 %) nebo kosmetiku (4 %). A co je zdrojem reklamy v těchto případech? Reklamní letáky, reklama v televizi a na internetu.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.