Na Časopis roku má Burda recept

Jednoznačným vítězem soutěže Časopis roku 2014 se stal vydavatelský dům Burda, který si odnesl tři ceny – jednu pro měsíčník Marianne a dvě pro Marie Claire. Jako jediné vydavatelství tak získal víc ocenění.

Zatímco Marianne zvítězila v kategorii s prodaným nákladem 50 až 100 tisíc kusů, odnesla si Marie Claire cenu nejen za svou kategorii 15 až 25 tisíc kusů, ale i titul Hvězda roku. Porota ocenila úspěšný relaunch magazínu, díky kterému během loňského roku jeho čtenost vzrostla o 50 procent.

„Content is the king – bylo to tak před sto lety a je to tak i dnes,“ vysvětluje generální ředitelka Burdy Petra Fundová pro M&M.

Recept, který jejímu vydavatelství přinesl úspěch, podle ní spočívá v dodržování tří pravidel: „Přinášet čtenářům překvapení, vyprávět příběh a přinášet emoce. Jestliže dokážete tohleto správně namixovat, musí to prostě fungovat.“

Důležitým faktorem ovšem bude i mezinárodní tým, který se podílí na výrobě Marie Claire a kvůli kterému se část poděkování na pódiu pražského SaSaZu musela překládat do angličtiny – italská publisherka Chiara Lucciová, belgický ředitel módy Eli van Poeyer nebo Angličan David Sheppard, kteří dávají časopisu o něco světovější ráz.

Mimo Burdu se další ocenění rozdělila rovnoměrně mezi ostatní přihlášená vydavatelství. V kategorii s prodejem nad 100 tisíc kusů zvítězil časopis TV Max od Bauer Media, v kategorii 25 až 50 tisíc měsíčník Food ze stáje Mladé fronty. Cenu v kategorii pod 15 tisíc kusů si odnesla Kondice od Astrosat Media. Objevem roku se stal podle očekávání měsíčník Reportér vydávaný ve vlastním vydavatelství a cenu za obálku roku získal Forbes s fotografií Pavla Tykače. (Více na str. 21

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Simona Fischerová
Madlove ADC
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Simona Fischerová
Madlove ADC