Mužské tituly věří ve speciály a web

Pánský lifestylový měsíčník ForMen představil ve velikonoční pátek speciální vydání nazvané Fashion Bible pro muže. Speciál o mužské módě má vycházet vždy na jaře a v létě a vydavatelství Mladá fronta si jeho první číslo pochvaluje – oproti běžnému číslu prý přilákalo víc než dvojnásobné množství inzerentů. „Segment pánského stylu se začíná v Česku probouzet a toho chceme využít. Naší ambicí je být v něm jedničkou,“ nechal se slyšet jeho šéfredaktor Jan Müller.

S plánem oslovit mužské čtenáře na trhu ovšem není jediný. Na speciál se totiž letos chystá i Playboy, věnován má být Rallye Dakar. Speciál o vaření loni představil i Maxim a magazín Esquire loni odstartoval soutěž o muže roku Esquire Man, ve které chce letos pokračovat.

Dlouhá cesta zpátky

Data o čtenosti pánských lifestylových magazínů v Media projektu přitom ukazují v posledních letech pokles.

Třeba čtenost magazínu Esquire byla v roce 2012 přibližně 58 tisíc, o rok později 48 tisíc a data z loňského roku nejsou dostupná. Čtenost ForMen se v roce 2012 pohybovala kolem 92 tisíc, výsledky z minulého roku ukazují jen 33 tis. čtenářů. Pomoci by časopisu mohly nové webové stránky – zkušenosti z Velké Británie ukazují, že právě digitální přítomnost pomáhá tamějším pánským magazínům přitáhnout zpět část digitálně orientovaného mužského publika.

Výrazný nárůst čtenosti se mezi lety 2012 a 2013 povedl jenom Maximu – ze 165 tisíc na 247 tisíc. I jeho čtenost však loni klesla na 202 tisíc.

S rozvojem digitálních verzí a speciálních projektů však může mužské tituly čekat nárůst zájmu. Podle šéfredaktora Playboye Vladimíra Olexy trh pomalu ožívá, roste počet čtenářů i předplatitelů (data pro Playboy nejsou v Media projektu dostupná). Magazín se snaží o tématech více radit se samotnými čtenáři a tato taktika podle něj funguje. Zřejmě je to jenom jeden z důkazů toho, jak kreativně a inovativně musejí pánské magazíny o své čtenáře bojovat.


Speciální módní vydání časopisu ForMen vyšlo na Velikonoce.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)