Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mužské tituly věří ve speciály a web

Pánský lifestylový měsíčník ForMen představil ve velikonoční pátek speciální vydání nazvané Fashion Bible pro muže. Speciál o mužské módě má vycházet vždy na jaře a v létě a vydavatelství Mladá fronta si jeho první číslo pochvaluje – oproti běžnému číslu prý přilákalo víc než dvojnásobné množství inzerentů. „Segment pánského stylu se začíná v Česku probouzet a toho chceme využít. Naší ambicí je být v něm jedničkou,“ nechal se slyšet jeho šéfredaktor Jan Müller.

S plánem oslovit mužské čtenáře na trhu ovšem není jediný. Na speciál se totiž letos chystá i Playboy, věnován má být Rallye Dakar. Speciál o vaření loni představil i Maxim a magazín Esquire loni odstartoval soutěž o muže roku Esquire Man, ve které chce letos pokračovat.

Dlouhá cesta zpátky

Data o čtenosti pánských lifestylových magazínů v Media projektu přitom ukazují v posledních letech pokles.

Reklama
ČEZ

Třeba čtenost magazínu Esquire byla v roce 2012 přibližně 58 tisíc, o rok později 48 tisíc a data z loňského roku nejsou dostupná. Čtenost ForMen se v roce 2012 pohybovala kolem 92 tisíc, výsledky z minulého roku ukazují jen 33 tis. čtenářů. Pomoci by časopisu mohly nové webové stránky – zkušenosti z Velké Británie ukazují, že právě digitální přítomnost pomáhá tamějším pánským magazínům přitáhnout zpět část digitálně orientovaného mužského publika.

Výrazný nárůst čtenosti se mezi lety 2012 a 2013 povedl jenom Maximu – ze 165 tisíc na 247 tisíc. I jeho čtenost však loni klesla na 202 tisíc.

S rozvojem digitálních verzí a speciálních projektů však může mužské tituly čekat nárůst zájmu. Podle šéfredaktora Playboye Vladimíra Olexy trh pomalu ožívá, roste počet čtenářů i předplatitelů (data pro Playboy nejsou v Media projektu dostupná). Magazín se snaží o tématech více radit se samotnými čtenáři a tato taktika podle něj funguje. Zřejmě je to jenom jeden z důkazů toho, jak kreativně a inovativně musejí pánské magazíny o své čtenáře bojovat.


Speciální módní vydání časopisu ForMen vyšlo na Velikonoce.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)