Ivelisse Rocheová, globální ředitelka společnosti Mondelez pro média, loni způsobila rozruch ve světě marketingu, když oznámila plán firmy v roce 2016 celosvětově utratit více než 50 % marketingového rozpočtu na internetu. Mondelez je přitom typickým FMCG gigantem, pro který internet nepředstavuje prodejní, ale jen marketingový kanál. Takto striktní strategie však neplatí pro všechny trhy. Investice do on-line reklamy jsou nejvyšší v USA, ale v České republice má Mondelez stále o něco konzervativnější přístup.
„Vždy záleží na jednotlivém trhu, jak je v rámci on-line prostředí rozvinutý. Celkově však platí trend zvyšování investic do on-linu. Letos například plánujeme podíl investic na internetu mezi 20 až 25 %,“ říká Michaela Lavičková, mediální manažerka firmy pro Česko a Slovensko.
Milka na on-linu vede
Segmentem, na který se chce Mondelez zaměřit obzvláště, je on-line video. „Na internetu chceme zachytit zákazníky, pro které již televize dávno není hlavním médiem,“ prohlásila loni Rocheová. Tento trend se projevuje i ve strategii české pobočky. „Investice do on-line videa jsme meziročně zvýšili o 15 % a tvoří zhruba 25 % našich investic v rámci digitálu. Mají pro nás stále větší důležitost především kvůli inkrementálnímu reachi, který doručují.“
Mondelez zachytil i trend přesunu rozpočtů na sociální sítě. Letos na nich plánuje utratit až 35 % on-linového rozpočtu a nejviditelnější značkou na Facebooku bude Milka. „Milka je v našem portfoliu tou značkou, která zkouší nové komunikační cesty napříč všemi mediatypy. Je to dáno především sílou značky a samozřejmě i největším mediálním budgetem této značky,“ vysvětluje Lavičková.
Globální Mondelez svůj marketingový plán staví na výsledcích programatického nákupu on-line reklamy, a Rocheová už dokonce vyhlíží dobu, kdy bude možné nakupovat programaticky klasickou televizní reklamu.
Ambiciózní vize utratit více než polovinu marketingového rozpočtu na internetu překvapuje zejména u výrobce rychloobrátkového zboží.