Každý z nás je nosičem svého vlastního sdělení, tak proč ne reklamního? Rádi se oblékáme snad všichni a na ostatní lidi se také naprostá většina z nás ráda dívá. Trh reklamních a dárkových předmětů tento fakt reflektuje rád a stovky a tisíce položek od kšiltovek po ponožky, od prádla po oděvy na ven jsou toho důkazem.
Dva významy latinského slova modus, z něhož pojem móda vzešel, jsou vzhled a pravidlo. Pravidla vzhledu se časem mění i navrací, jsou spojena se stylem života komunit různé velikosti i významu a nad některými občas nevěřícně kroutíme hlavami. A tak tím nejspolehlivějším a nejstálejším módním stylem zvláště v oboru reklamního textilu je – funkčnost a účel.
Znát vkus a zájmy obdarovaných
Široký sortiment reklamního textilu je základ, ale také zde platí „všeho s mírou“. Je-li dodavatel profesionální agenturou, požaduje od odběratele v rámci zadání nejen informace o komunikačním projektu, pro který je oděv vybírán, ale též o vkusu a zájmech cílové skupiny. Je rozdíl mezi tričkem z obyčejné bavlny pro běžné nošení nebo například z funkčního 100% ActiveDRY polyester cotton touch, který je na dotyk stejný jako bavlna, ovšem nabízí komfort a pocit sucha i při nejnáročnějším treku. Co však budou mít oba výrobky společné a v zadání odběratele bude požadováno určitě vždy, je ve výsledku příznivý dojem uživatele. Podle výzkumu severoamerické organizace Advertising Specialty Institute je sice hlavním důvodem ponechání si reklamního předmětu jeho účelnost (kolem 80 % respondentů), ale atraktivnost (zhruba 30 %) je na druhém místě. Spojení obojího obdarovaní ocení vícenásobně a u oděvů jako vizitky člověka to platí obzvláště, tím spíš, že u reklamního textilu převládá ten pro volný čas.
Bez značek to nejde
Posedlost značkovým zbožím je extrém, stejně jako ohrnování nosu nad ním. Uznávané jméno v oděvním průmyslu znamená spolehnutí se na prověřenou kvalitu, vyznávání stylu či třeba potvrzení příslušnosti k určité komunitě, a to „no name“ zkrátka neumí. Otec zakladatel reklamního textilu, značka Hanes, sice v Evropě prodej dosavadními kanály ukončil, ale na trhu nadále zůstávají například Stedman, Elevate či Slazenger. Nárůst sportovních a outdoorových aktivit vedl značku Stedman v roce 2013 k rozšíření sortimentu o řadu Stedman Active, u které jsou funkčnost a komfort při aktivitách stejně důležité jako vzhled, tím spíš, že výrobky této řady se naopak užívají i pro běžné nošení v městském prostředí.
Podobně je tomu i u značky Schwarzwolf outdoor, kde účelnost má v mantinelech módnost a jednotný styl včetně barevnosti a střihů.
Aplikace na míru
Stále více odběratelů reklamního textilu touží po co nejdecentnější aplikaci firemního motivu vhodnou technologií. Pověstná loga přes celá záda triček a mikin jsou dávno pryč nebo musejí být součástí výtvarného, módního řešení oděvu. Aby se obdarovaným líbil, nosili ho a současně obsahoval firemní sdělení, nabízí se možnost jeho výroby na míru. Výsledkem nejsou oděvy drahé, naopak cenově srovnatelné se značkovou alternativou. Konkrétně „na míru“ znamená, že klient si ze vzorníku střihů vybere ten, který mu vyhovuje, ať už se jedná o polokošile, mikiny, bundy a další oděvy. Velmi významný je fakt, že na rozdíl od konfekčních oděvů u těch vyrobených na míru zcela odpadá problém s přesnými firemními barvami nejen u aplikace motivu, ale i u použitých látek.
Identifikace reklamního textilu s dárcem je u obdarovaného jedna z nejvyšších ze všech druhů 3DR předmětů. U těch, které snesou pojem móda, to platí bez pochyb.
Loga přes celá záda mikin a triček jsou pryč. Nebo musí být součástí výtvarného, módního řešení oděvu.