Sociální média a event marketing mají dvě věci společné – podle marketingové ředitelky EventPro Strategies Kelly Springs-Kelleyové jsou efektivní, důvěrné a zaručují slušný zásah u cílové skupiny s potenciálem dalšího růstu a prohloubení vzájemných vztahů.
Jak ideálně dosáhnout symbiózy mezi live marketingem a sociálními sítěmi? Už předem si zajistěte, že se váš event bude sdílet. Sledujte, čím se vaše cílová skupina na sítích baví, a snažte se trefit do jejího vkusu a nálady.
Dopředu je také dobré si zajistit účast influencerů, ať už celebrit, nebo lidí, kteří disponují potřebným zásahem na sociálních médiích.
Co dělat během eventu?
Očekáváte-li od návštěvníků eventu určitou akci, nezapomeňte je motivovat potřebnými odměnami. Nezapomeňte ani na zapojení on-line světa přímo do vašeho eventu, ať už pomocí ambasadora vaší značky, nebo třeba QR kódu.
Každý účastník musí dostat možnost, jak obsah vytvořený během akce (typicky fotky nebo videa) sdílet na sociálních médiích poté, co se přihlásí skrze vámi ovládané rozhraní – získáte tak nejen potřebný přehled, ale i kontakty pro případné další využití.
V případě eventů, které se odehrávají v prostorách propagované firmy, může pomoci soutěž ve spojení s check-iny na Facebooku – ta přitáhne potřebnou pozornost i v prostředí účastníkových sociálních kontaktů.
Zapojení sociálních médií do vašeho eventu ale znamená, že po jeho skončení je klíčové zajistit unikátní a zábavný obsah, který dokáže přitáhnout nové fanoušky a zapojit ty stávající.
Nabízejte pravidelně slevy a výhody věrnostních programů na vašich facebookových, twitterových a dalších profilech. Zapojte své followery do soutěží, které jim zajistí drobné výhody a vám potřebnou zpětnou vazbu – samozřejmě když to dokážete udělat zábavnou formou.
Vztah na celý život
Také nezapomeňte pobízet své fanoušky, aby sdíleli váš obsah. Jako výsledek konverzace na sociální síti by se vaše značka měla stát standardní součástí života její cílové skupiny.
Sociální média nabízejí marketérům 360stupňovou platformu, umožňující velice přesně cílit na spotřebitele a komunikovat s nimi během každé fáze nejen nákupního procesu. Jejich správné zapojení může změnit jednorázový zážitek ve vztah na celý život.
podle materiálu webuEntrepreneur.com
QR kódy zažívají díky sociálním sítím renesanci.