Lidé se snaží víc pracovat, šetřit i vzdělávat

Dnes se v rámci unikátního výzkumu Budoucnost ČR podíváme na to, jak se respondenti začali chovat s ohledem na příjmy.

V předchozím díle jsme viděli, že se respondenti snažili omezovat ve spotřebě. Podle jejich deklarací se zdá, že o něco více než polovina z nich se takto ušetřené peníze snažila uložit nebo si vytvořit nějakou finanční rezervu.
Každý druhý respondent se také snažil najít si do budoucna kromě stálého zaměstnání ještě další zdroj příjmů, jeden ze tří se potom snaží pracovat více než před krizí, aby si zajistil příjmy.
Lidé změnili svoje postoje k zaměstnání i z hlediska šíře možností, na které se zaměřují. Třetina respondentů si hledá práci i mimo svůj obor a téměř čtvrtina je ochotna odejít pracovat mimo Českou republiku, pokud by se taková příležitost naskytla. Každý pátý respondent se snaží zvyšovat si kvalifikaci, aby si zlepšil pozici na trhu práce.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345