Plzeňský Prazdroj na český trh uvede švédský cider Kopparberg. Učiní tak rok poté, co si pro Čechy nechal chuťově „vyladit“ vlastní cider Kingswood, a jenom několik týdnů poté, co konkurenční Heineken začal po dlouhém váhání v Česku prodávat největší značku cideru na světě – britský Strongbow.
„Kategorie ciderů v Česku meziročně narostla víc než o 600 %, přičemž očekáváme její další růst. Proto na český trh uvádíme nejprodávanější ochucený cider v Evropě,“ potvrdil exkluzivně pro M&M marketingový ředitel Prazdroje Grant McKenzie. Dodal, že cider ze stejnojmenného švédského městečka bude na český trh uveden v příchutích hruška, jahoda & limetka a bezinka & limetka.
Kopparberg je výrobek rodinné švédské firmy založené už v roce 1882, která je největším zaměstnavatelem v tomto čtyřtisícovém městě. Jeho hrušková varianta je vůbec nejprodávanější na světě.
Cílovou skupinou Kopparbergu má být „dospělá městská populace konzumentů s mezinárodním myšlením, vysokými požadavky na kvalitu i chuť, hledající nové zážitky“.
Český launch bude podpořen outdoorovou a on-line kampaní, aktivacemi a ochutnávkou na festivalech. Veškeré aktivity budou směrovány na jarní a letní měsíce.
Speciálně pro digitální komunikaci si Prazdroj v tendru vybral agenturu Kubis, která prý „dokázala nejlépe splnit požadavky na správné představení nového cideru“. Do digitální podpory mají být zapojeni i studenti filmu, kteří přímo v Kopparbergu vytvoří video a foto obsah.
Cider je momentálně velkou nadějí českých pivovarů, které v době stagnace prodeje piva pochopily, že radlery neboli beermixy byly jen dočasnou záležitostí a že tradiční cider – kvašená alkoholická šťáva z jablečného nebo hruškového moštu – má i v tradičně pivním Česku potenciál.