Dnes zahájíme sérii článků věnovaných tomu, jak obyvatelé ČR vnímají svoji budoucnost. V rámci unikátního výzkumu Budoucnost ČR jsme zkoumali různé oblasti života spotřebitelů i to, jak tyto oblasti ovlivnila ekonomická krize.
Jedním z klíčových dopadů krize na spotřebitelské chování bylo určité přehodnocení priorit v nakupování. Lidé se začali více uskrovňovat, a změnili tak i své spotřebitelské návyky. Nejčastěji respondenti uvedli, že kupují jen to, co potřebují. V případě, že potřebují koupit dražší věc, tak počkají na slevu. Celkem často využívají věrnostní kartu. K omezení došlo i v oblasti stravování, 66 % respondentů se rozhodlo méně navštěvovat restaurace a více se stravovat doma. Obdobně došlo ke změně chování i v oblasti cestování – téměř každý druhý respondent začal preferovat tuzemskou dovolenou před zahraniční a každý třetí uvedl, že dovolenou zrušil.
Budoucnost ČR je unikátní výzkum kombinující etnografické návštěvy a on-line dotazování. On-line část výzkumu proběhla v roce 2014 na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 1575 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].