Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Klientům už slevy nestačí, portály radí s podnikáním

Za uplynulých pět let se (nejen) české slevové servery dokázaly etablovat jako tahouni e-commerce podnikání. Nejprve samozřejmě došlo k masivnímu nárůstu jejich počtu, ale jak se dalo předpokládat, během pár let se udržely jen ty tradičně nejsilnější nebo nějakým způsobem originální. V letošním roce se slevové servery dají považovat za prověřený marketingový nástroj, který firmám pomáhá zaujmout a oslovit cílovou skupinu zákazníků a firem, a zároveň za místo, kde zákazníci očekávají výhodné nabídky v odpovídající kvalitě. Pryč jsou doby, kdy sleva byla prodejná sama o sobě, a asi nejzřetelněji můžeme tento trend sledovat na kategorii jídlo a pití. Ta přitom na slevových serverech dlouhodobě patří k těm nejžádanějším. Většině čtenářů se při slovním spojení jídlo a slevový server vybaví tatarák nebo burger. To a pár prověřených klasik jsou v zásadě stavební kameny gastronomických sekcí většiny slevových serverů. Dnes, po pěti letech, ale přišla chvíle, kdy se slevový trh už nezvětšuje tak zásadním tempem. Zákazníci zůstávají s mírnými obměnami stejní, a proto pochopitelně není vhodné stále dokola prodávat to samé. Jednotlivé servery mají v podstatě dvě možnosti – buď se spokojit se stávající situací, nebo zjistit, kde je skutečná poptávka jejich zákazníků. Přesvědčili jsme se, že lepší je volit druhou variantu. Především proto, že chceme zachovat portfolio zákazníků, kteří se nebojí zkoušet něco nového a zajímá je spíše kvalita než vysoká sleva. A to i přesto, že takový zákazník ve výsledku stojí výrazně víc než jeho kolega, který se spokojí s klasickými tataráky a burgery. Na druhou stranu právě u gastronabídek stále vnímáme potenciál – vyčlenili jsme speciální tým, který se této kategorii bude věnovat. A změnou přístupu procházejí i naši partneři – v tomto případě mluvíme hlavně o restauracích. Slevový server si nevybírají podle toho, jak nízkou provizi si z každého prodaného dealu dokáže vzít, ale je jim jasné, že úspěch začíná správně nastaveným nebo na zakázku sestaveným produktem či službou v odpovídající kvalitě.

 

Jana Bačová
marketing manager, Pepa.cz
([email protected])

 

Pryč jsou doby, kdy slevy prodávaly, nejlépe je to vidět na kategorii jídla a pití.

Reklama

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)