Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kdo nedodá čísla, nemá na IEA žádnou šanci

Michal Kříž neváhal vysvětlit, proč porota nevybrala to úplně nejefektivnější řešení.


Jak moc vás překvapilo, že zrovna soutěž efektivity vyhrál CSR projekt?

Vítězný projekt ERA pomáhá regionům 2014 totiž byl velmi efektivní. V minulých letech se v CSR kategorii čísla skoro neřešila, ale v tomto případě vycházela velmi dobře. Ve finálním výběru poroty tak zvítězilo srdce.

Reklama
Abovalve


Grand Prix tedy vybírala porota?

Ano, letos poprvé Grand Prix volilo 16 porotců z 9 vítězů jednotlivých kategorií, takže nemuselo vyhrát zrovna řešení, které má tu úplně nejlepší známku z hlediska efektivity.


Ve finálním výběru byly ještě efektivnější projekty?

Prozradím, že se nakonec vybíralo ze tří projektů a šlo o LeasePlan Go, první e-shop s auty, prodej letenek Smart Wings od Travel Servisu a právě ERA. Jako nejefektivnější řešení vycházelo jednoznačně Smart Wings, ale porotci využili jedinečné příležitosti, aby ocenili CSR.


Jakou roli hraje v hlasování kreativita řešení?

Každý rok je v tom v porotě určitý rozpor. Ostřílení porotci řeší jen efektivitu, ale ti noví se snaží zohlednit i ostatní věci. Proto se například umístil projekt Moje smrt. Byla to prostě natolik zajímavá věc, že dostala velmi dobré známky.


Měla letos IEA nižší rozpočet?

Některým členům asociace se zdálo, že moc utrácíme, takže rozpočet byl skutečně nižší. Ale jsem rád, že se to na předávání nijak neprojevilo. Osobně mě to trochu mrzelo, protože jsme se doposud snažili dostat soutěž co do exkluzivity každý rok o něco výš, takže tohle byl trochu ústup z tohoto trendu.


Kromě toho, že jste prezidentem Asociace.BIZ a předsedou poroty, jste spolumajitelem agentury Dark Side, nezaskočily vás trochu výsledky?

Když jsem viděl výsledky, kde Dark Side získala tři první ceny a ještě Grand Prix, tak jsem se vyděsil. Takže kdyby se tentokrát nikdo nezeptal, jestli soutěž nebyla „cinklá“, tak už asi nikdy. Já ale nemohl pro naše řešení vůbec hlasovat a ani jsem v systému neviděl jejich výsledky. Hlasovat jsem mohl až o Grand Prix a tam byl mým favoritem LeasePlan Go, který z těch finálních tří skončil jako poslední.


Který projekt byl letos nejvynalézavější?

Všem se líbila facebooková kampaň pro Českou spořitelnu od Business FactoryROI Hunter. Vedle mě seděl majitel agentury Fragile, která je na sociální sítě výborná. Dělat s nimi je tedy pěkná otrava, protože vás neustále uhání, že něco nefunguje ideálně, ať se ten a ten viuzál předělá atd. Na výsledku kampaně se to ale projeví a i oni říkali, že tato kampaň byla vážně inovativní.


Jak pomáhají agentuře Dark Side vaše zkušenosti z poroty?

Když děláte tuhle soutěž roky, tak se naučíte perfektně jednu věc. A tou je napsat kvalitně přihlášky. To je naprosto klíčové. Já jich jako porotce přečtu desítky a vždycky hned poznám, že to někdo odfláknul. Kdo pečlivě vyplní, má z půlky vyhráno. Porotci prostě nemají čas se na všechny stránky či aplikace zaregistrovat a vyzkoušet je na vlastní kůži. Co není v přihlášce, jako by nebylo. Vůbec nejdůležitější pak je, aby v přihlášce byla čísla. Pokud tam nejsou, mnoho porotců řešení vůbec nehodnotí.


Myslíte, že kvůli absenci čísel nějaké zajímavé řešení vypadlo?

Každý rok se s porotci sejdeme a říkáme si, tohle řešení vypadalo vážně skvěle, jen škoda, že nedodali ta čísla. Já jsem se kdysi s kolegy z Etnetery snažil do soutěže přihlásit e-shop Datartu, protože fungoval vážně skvěle, ale nedokázal jsem klienta přesvědčit, aby zveřejnil čísla. Domluva s klientem je 80 % úspěchu na IEA.


Jak prestižní je cena z IEA pro vítězné agentury?

Znamená to, že agentura dbá na byznysové výsledky klienta. Pro klienta je to naopak potvrzení, že si nevybral agenturu, která prodává jen drahé obrázky. Pouze na základě toho, že agentura vyhrála cenu, tendr nezíská, ale vždycky to pomůže.

Michal Kříž, prezident Asociace.BIZ

Roku 1995 založil první českou internetovou komunikační agenturu První multimediální. Svoji agenturu v polovině roku 2006 prodal skupině Etnetera. Na konci roku 2010 založil s Tomášem Jindříškem konzultační agenturu Dark Side. Od května roku 2006 je i prezidentem Asociace dodavatelů internetových řešení Asociace.BIZ.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)